Volgende discussie: was het een test om vervolgens een echt ongeluk te veroorzaken elders? Maar goed.. eerst die daders maar eens pakken.
sorry dat ik het zeg. Maar dit bericht vind ik nogal opgeblazen. Oke het is dichtbij maar dat hoeft niet meteen te beteken dat ze de kerncentrale willen opblazen of iets in die richting. by the way ik vind zo wie zo nogal veel heisa er omheen. | Gewijzigd: 25 september 2011, 22:24 uur, door pietjelol
Het enige wat ik wel moet melden, en jah...achteraf is het altijd makkelijk praten, maar enige tijd geleden, een week of 3 geleden stond ik in Puttershoek stil pauze te houden in mijn auto, met alle ramen dicht... en een doffe druk dreun klonk door de auto heen, en ik schrok me werkelijk rot... mensen zie je gewoon doorlopen op straat ofdat dit de normaalste zaak van de wereld is daar... ik had direct mijn vrouw thuis (spijkenisse) gebeld, en zelfs die hoorde de knal ook, maar echt een drukgolf die je voelt, ofdat de europoort shell ontploft niet normaal....
Maar goed, dit is geen carbid op het land, of vuurwerk, maar jah... wat is het dan wel ????
Je hoort er niemand over, maar de klappen zijn echt niet normaal.... sommige mensen zeggen wel eens dat er dan een vliegtuig door de geluidsbarriere heen gaat, nou die knal is er in 1x en geen vliegtuig te horen of zien... dus verklaar het mij maar, maar ik zou het echt niet durven zeggen.....
Iemand ook al vaker knallen gehoord ronde de regio (s'gravendeel / strijen / puttershoek) ???? ik rij daar vaak vanwege mijn werk, maar is al vaker voorgekomen, echt een klap van heb ik jouw daar.....
Iemand die misschien het zelfde gehoord heb in die regio ????
Het enige wat ik wel moet melden, en jah...achteraf is het altijd makkelijk praten, maar enige tijd geleden, een week of 3 geleden stond ik in Puttershoek stil pauze te houden in mijn auto, met alle ramen dicht... en een doffe druk dreun klonk door de auto heen, en ik schrok me werkelijk rot... mensen zie je gewoon doorlopen op straat ofdat dit de normaalste zaak van de wereld is daar... ik had direct mijn vrouw thuis (spijkenisse) gebeld, en zelfs die hoorde de knal ook, maar echt een drukgolf die je voelt, ofdat de europoort shell ontploft niet normaal....
Maar goed, dit is geen carbid op het land, of vuurwerk, maar jah... wat is het dan wel ????
Je hoort er niemand over, maar de klappen zijn echt niet normaal.... sommige mensen zeggen wel eens dat er dan een vliegtuig door de geluidsbarriere heen gaat, nou die knal is er in 1x en geen vliegtuig te horen of zien... dus verklaar het mij maar, maar ik zou het echt niet durven zeggen.....
Iemand ook al vaker knallen gehoord ronde de regio (s'gravendeel / strijen / puttershoek) ???? ik rij daar vaak vanwege mijn werk, maar is al vaker voorgekomen, echt een klap van heb ik jouw daar.....
Iemand die misschien het zelfde gehoord heb in die regio ????
Hmm apart, volgens mij niks gehoord 3 weken geleden, terwijl ik toch niet zo ver van Puttershoek woon. Ligt natuurlijk ook aan het tijdstip want het kan ook zijn dat ik toen niet thuis was.
Verder hoor ik soms wel is wat dreunen, ramen die iets trillen, maar verder niks bijzonders eigenlijk. Dan denk ik gewoon aan een vliegtuig ofzo die door de geluidsbarriere gaat. | Gewijzigd: 25 september 2011, 22:43 uur, door Diem
Bedoel ook niet dat het een mislukte aanslag op de kerncentrale van Borssele was, maar ik vind het gewoon verdacht.
Het begint nu wel spannender te worden dan dat het was ja...
Ik was er echt van overtuigd dat het een blindganger geweest zou zijn, omdat dit namelijk erg voor de hand lag....
We blijven het volgen
Verder hoor ik soms wel is wat dreunen, ramen die iets trillen, maar verder niks bijzonders eigenlijk. Dan denk ik gewoon aan een vliegtuig ofzo die door de geluidsbarriere gaat.
Ja maar het gebeurt mij af en toe iets te vaak, en meestal gewoon overdag rond het middaguur...
het is mij tot nu toe al 3x overkomen.... niet dagleijks hoor, maar toch, de doffe dreun / knal en de drukverplaatsing is echt absurd.... voor mij nog steeds een raadsel, maar goed denk dat we in het verkeerde topic zijn voor dit bericht...
wordt allemaal wel spannend.....
het is mij tot nu toe al 3x overkomen.... niet dagleijks hoor, maar toch, de doffe dreun / knal en de drukverplaatsing is echt absurd.... voor mij nog steeds een raadsel, maar goed denk dat we in het verkeerde topic zijn voor dit bericht...
wordt allemaal wel spannend.....
Hier in Limburg zijn we onderhand wel gewend aan harde knallen die door vliegtuigen worden geproduceerd. De laatste 2 jaar komt dat steeds vaker voor als gevechtsvliegtuigen opstijgen vanuit Kleine-Brogel en die in de fout gaan, het zijn voornamelijk Jordaanse piloten.
Juridisch is het verboden dat piloten door de geluidsbarriere gaan maar omdat er veel buitenlandse piloten zeg maar niet aan de regels houden gebeurd het toch. En vooral bij nieuwelinge. En als het gebeurd bij een oefening van defenisie moet een piloot doorgeven dat men de barriere doorbroken heeft ook tijdens geheime oefeningening, maar defensie geeft niet de vluchten weer wanneer of waar men zo gezegt een fout heeft begaan en dat is ook begrijpenlijk.
Kortom wat er in Zeeland gebeurd is is een raadsel,20 rechercheurs onderzoeken de zaak
Puistende pubers die een kwajongens streek uit willen halen, willen roem en aandacht op een zekere manier.
Vaak doen zij al deze moeite niet in een afgelegen gebied.
Puistende pubers die een kwajongens streek uit willen halen, willen roem en aandacht op een zekere manier.
Hoe komen pubers aan een zwaar explosief? dat is gewoon een feit dat het uit onderzoek is gebleken dat het daadwerkelijk om een ZWAAR explosief gaat. Aangezien de fotos wat voor een effect zo`n explosief kan aanrichten is het dus niet door kwaad jongereren aangericht.
nee, de caissons lagen onder water NA de explosie. Ze hebben het goed getimed dus, om bewijsmateriaal te laten overspoelen door de vloed. Vandaar dat de krater pas later gevonden is.
Stel je dit voor op de grond tada! En nee ik ben het niet geweest
*filmpie*
Hahaha ik wou net zoiets gaan posten.. De outburst van zo'n ding is inderdaad gigantisch. Maar leg bijvoorbeeld een 3" salute op de grond en je hebt ook een geweldige dreun, dat vind ik best een streek voor jongetjes die even de stoere bink uit willen hangen. Levensgevaarlijk. En dan heb ik het nog niet over eventueel een 4" colpo atomyc 100 van Di Blasio..
Kom op zeg, een mortier zorgt er toch niet voor dat gewapend beton over 100 meter verspreid over het strand ligt.
Ten eerste. Het is geen mortier maar een shell, de buis waaruit de shell normaal geschoten wordt heet de mortier. Ten tweede bevat dat ding 678 gram aan hoogwaardige kwaliteit flash kruit. Je hebt geen idee wat voor een kracht dat ding heeft op de grond.
Toch vind ik het vreemd dat er precies rond die tijd door meerdere mensen in Tilburg een knal is gehoord. En zelfs licht van tevoren? Zou het iets van een soort blikseminslag kunnen zijn geweest? Zijn Ritthem en Tilburg soms ondergronds met elkaar verbonden? Hier in Breda is niks gehoord.
Het doet me denken aan een voorval een maand of twee geleden. Toen is er ergens in de buurt van de kust in Noord-Frankrijk ook een enorme explosie gehoord. Weet niet of al bekend is wat toen de oorzaak was?
Als ik het op de foto's goed gezien heb zaten er behoorlijke gaten in het caisson, dus om zoiets te verpulveren heb je een enorm explosief nodig, in iederegeval een explosief met een enorme druk verplaatsing. Voor mij kan dit onmogelijk vuurwerk zijn geweest, de grootste shells die ze maken zijn zover ik weet iets van maar liefst 1 meter in diameter! <--- knappe jonge die zo'n geval in een caisson krijgt.
Dit is naar mijn inziens dan ook absoluut geen kwa-jongens streek, dit is gewoon werk van zware jongens.
Ik zal me dan ook niet verbazen als het iets van C4 of Semptex is geweest met als doel:
* Binnenkort een geld-bunker of iets dergelijks verpulveren.
* Testje of plofknutsel genoeg boem doet voor aanslag.
Dan hoop ik toch liever dat het de eerste optie is, geeft al genoeg troep.
Greetszzz,
Moneytree-Troll | Gewijzigd: 26 september 2011, 16:23 uur, door Moneytree-Troll
Ehmmm, 1 bericht hierboven? Mijn verklaring.
Greetszzz,
Moneytree-Troll
welkom bij o-o trouwens
Jij was op beide plekken tegelijk, en het klonk tóch anders. Die in Zeeland zal een flinke knal geweest zijn in ieder geval. Hoor hier in Breda trouwens wel regelmatig dreunen waar de ramen van trillen.
Bedankt!
o-o probeert boeven te vangen. Geld-bunker ontploffers, vuurwerkvandalen... Hopelijk snel meer nieuws.