Ik heb deze foto vorig weekend gemaakt 18-9-2011 en zag later pas dat er een vreemde verschijnsel op zat.
Het lijkt alsof het net onder de wolk vandaan komt en met een roterende beweging langzaam van links naar rechts afdwaald.
Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn aangezien daar geen weg of wat dan ook loopt, alleen maar polder.
Zou dit nou bol-bliksem kunnen zijn die ik heb vast gelegd??
Glenn
kun jij ook aub de foto op voledig formaat uploaden en posten, misschien is het daar beter te zien | Gewijzigd: 22 september 2011, 07:29 uur, door marcel`westland
Marcel
omdat het donker is zie je alleen maar lichtpuntjes als strepen verschijnen, de achtergrond en de wolken worden pas verlicht bij bliksem.
En aangezien dat het enige lichtpunt is op je foto, (lamp bedoel ik dan) heb je dus ook maar 1 wiebelend streepje. | Gewijzigd: 22 september 2011, 12:46 uur, door Pgs3000
omdat het donker is zie je alleen maar lichtpuntjes als strepen verschijnen, de achtergrond en de wolken worden pas verlicht bij bliksem.
En aangezien dat het enige lichtpunt is op je foto, (lamp bedoel ik dan) heb je dus ook maar 1 wiebelend streepje.
Maar als hij de camera heeft verschoven , dan moet de rest toch ook vervaagt/verwaaid zijn.. ?
Want volgens mij is dit allemaal binnen 1 sluitertijd gebeurd.
Want volgens mij is dit allemaal binnen 1 sluitertijd gebeurd.
Als je geen ontlading hebt dan heeft de sensor geen licht om op te vangen, behalve de lamp. Dus hij kan best sluiter open hebben gezet, even de camera bewogen en TOEN kwam pas de ontlading.
vliegtuig is het ook niet, want anders was het wel een hele grote vliegtuig op het eind
dat is gewoon de weg die de camera bewogen is. je kan er zelfs een vierkantje mee maken als je dat leuk vind. Sterker nog, ik heb wel eens een foto gemaakt, dan had ik de sluitertijd ook erg hoog. ik ging voor mijn lens staan terwijl de sluiter openstond en met een klein zaklampje "schreef" ik een korte tekst in de lucht. Op de foto zag je dus wel de achtergrond en mijn geschreven tekst, maar mij zag je totaal niet op de foto.. op zich wel een grappig effect. Ik zal thuis eens kijken of ik die foto nog ergens heb. | Gewijzigd: 22 september 2011, 14:54 uur, door Pgs3000
Na het bekijken (nu pas) van nog een foto's die ik op deze plek heb gemaakt, zie ik een zelfde lichtbron op de zelfde plek.
Ik heb waarschijnlijk (zoals door andere al aangegeven is) tijdens de belichting het statief aangestoten en is die een klein beetje gedraaid. Aangezien statief niet waterpas was, is die ook een beetje omhoog gegaan, vadaar dat het streepje een klein beetje schuin loopt. Het was daar erg donker, vandaar dat er geen andere streepjes te zien zijn en is de rest wel goed bevroren en niet bewogen. Dit is allemaal zonder mijn weten gebeurd, maar is heel logisch voor mij nu.
Sorry voor de ophef, het is dus vals alarm. Jammer eigenlijk wel, zou wel bijzonder zijn.
Glenn
Na het bekijken (nu pas) van nog een foto's die ik op deze plek heb gemaakt, zie ik een zelfde lichtbron op de zelfde plek.
Ik heb waarschijnlijk (zoals door andere al aangegeven is) tijdens de belichting het statief aangestoten en is die een klein beetje gedraaid. Aangezien statief niet waterpas was, is die ook een beetje omhoog gegaan, vadaar dat het streepje een klein beetje schuin loopt. Het was daar erg donker, vandaar dat er geen andere streepjes te zien zijn en is de rest wel goed bevroren en niet bewogen. Dit is allemaal zonder mijn weten gebeurd, maar is heel logisch voor mij nu.
Sorry voor de ophef, het is dus vals alarm. Jammer eigenlijk wel, zou wel bijzonder zijn.
Glenn
ach, het geeft weer leuke discussies
Glenn
Dit is het eerste topic met een "vreemd"verschijnsel op een foto waarbij geen ALIENS of andere maffe verklaringen worden gegeven.
Ik ben trots op jullie, medeposters we gaan de goede kant op!
Glenn
Vond het geen ophef hoor, je hoeft er ook geen sorry voor te zeggen wat mij betreft. Je vroeg het je af hoe het zat, mag toch. Gelukkig hebben we op het forum een aantal heldere lichten (lol) die vrij snel de boel kunnen analyseren. Zelf zag ik natuurlijk allang weer een bolbliksem en een alien op de achtergrond.
dit kan echt nooit gemaakt zijn als de camera niet op statief stond...
die bliksem is echt niet fel genoeg om de hele omgeving in zo'n korte tijd stil te zetten, en daarnaast zou je dan de blauwe waas van de lucht ook door de wolken heenzien...
Ik denk dat je toch echt een bijzonder verschijnsel hebt vastgelegd Glenn!
Nu heb ik zelf nooit een bolbliksem gezien, dus heb ik geen idee of het fenomeen op deze bijzondere plaat groot en fel genoeg is om het een bolbliksem te laten zijn. Wellicht dat Impreza daar wat over kan vertellen?
Dat zou ook heel goed kunnen ja! Want Glenn had het er wel over dat de lichtbron op meerdere foto's te zien was... | Gewijzigd: 22 september 2011, 23:23 uur, door graber260
Het kan niet anders dan dat het zo is gegaan:
Hij heeft 12 seconden mooi in de gemaakte compositie 'vast' gestaan en toen ben ik in de laatste seconde er tegen aan gestoten.
Die 12 seconden hebben alles mooi 'bevroren' en dat stootje heeft dat licht streepje veroorzaakt.
In die laatste seconde is er dus niet genoeg tijd geweest om iets anders bewogen vast te leggen (het was gewoon te donker), vandaar dat alles nog 'redelijk' scherp is.
Nu snap ik ook beter waarom deze foto niet helemaal scherp is............hij is bewogen geweest.
(Met de 7D kan je namelijk met de hand super scherp stellen, door middel van de live view en de 20x digitaal vergroting)
Glenn