Dat maakt de uitslag nu juist fake. Ik zag liever iedereen 1 x stemmen en daarna een berekening maken qua verhouding in de gemiddelde bezoekersaantallen ofzo. Of een onafhankelijke jury die de sites beoordeeld. Ik weet zeker dat O-O het dan glansrijk zou winnen tov buienradar, wat ik persoonlijk een rommelige, onooglijke en soms ook lastige site vind.
Deze site heeft al die stemgekte toch eigenlijk niet nodig. Iedereen kan zien dat deze site strak is en het meeste biedt in zijn categorie toch? Met alle designers die Nederland rijk is, vind ik het beschamend dat deze site moet concurreren tegen sites als buienradar.nl. Dat is toch eigenlijk geen partij?
<strong>Dit jaar is Onweer-online.nl voor het eerst genomineerd voor de Website van het Jaar verkiezingen in de categorie Weer & Verkeer. Hier zijn we uiteraard erg trots op!</strong>
We hopen natuurlijk in de prijzen te vallen, maar dat gaat buitengewoon lastig worden. We moeten het opnemen tegen grote jongens zoals Buienradar, Google Maps en KNMI. Om een kans te maken hebben we jullie hulp nodig. Meedoen is eenvoudig: ga naar de site van Website van het Jaar en stem op Onweer-online.nl. Of stem direct op Onweer-online.nl via deze link. Je kunt tot uiterlijk 28 oktober stemmen.
De Website van het Jaar-verkiezing, die wordt georganiseerd door MetrixLab en Emerce, is een jaarlijks terugkerende publieksprijs. Er kan in totaal in 22 categorieën worden gestemd. Door de organisatie van de Website van het Jaar-verkiezing worden dit jaar drie espressomachines van Saeco onder de stemmers verloot.
nou noem ik dit niet bepaald smeken om stemmen.. Je kan het ook overdrijven.
Buienradar is ook een hobbysite hoor... Toch? Je gaat me toch niet vertellen dat buienradar?... omg...
| Gewijzigd: 22 oktober 2011, 17:00 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Maar nu even de cijfers:
Buienradar
Maandelijks bekeken pagina's 7.228.320
Maandelijkse bezoekers 4.129.650
Waarde per bezoeker --
Geschatte waarde € 1,89 Miljoen *
Externe links 3.234
Aantal pagina's 705.000
Onweer-Online
Maandelijks bekeken pagina's 39.420
Maandelijkse bezoekers 39.420
Waarde per bezoeker --
Geschatte waarde € 19.877,53 *
Externe links 98
Aantal pagina's 40.600
bron: http://urlinformatie.nl/
Er is één groot verschil dat niet benoemd wordt en dat is dat buienradar door de meeste bezoekers gebruikt wordt als "tooltje" om te kijken of ze een plu mee moeten nemen als ze de hond uit gaan laten. Onweer Online is een echte community!
Dus stemmen mensen!
Het ziet er anders wel een beetje zo uit.. Dus helemaal nog niet zo gek gedacht. Dat de radar vaak niet klopt kan misschien gebeuren, maar voor zo’n commerciële site kan de uitstraling en functionaliteit toch stukken beter lijkt mij.
Buienradar is van RTL sinds 31 maart, dus idd geen hobby site.
De meeste storingen komen van de radar zelf, of de aanverwante apparatuur welke niet van buienradar is.
Buienradar publiceert, en toont de gegevens alleen, ze maken ze niet zelf.
De meeste storingen komen van de radar zelf, of de aanverwante apparatuur welke niet van buienradar is.
Buienradar publiceert, en toont de gegevens alleen, ze maken ze niet zelf.
Tja, iedereen boekt tegenwoordig successen met gegevens van anderen. Daarom schreef ik ook “Het kan misschien gebeuren " dat de radar niet klopt. Maar die uitstraling van de site zelf lijkt er niet op, dat is waar ik het over had. Met zo veel commercie kunnen ze best iets strakkers en grafisch beters (laten) maken toch? | Gewijzigd: 23 oktober 2011, 21:13 uur, door zwoof
Ben benieuwd naar hoe onweer-online zal eindigen. Zal er ook een ranking worden gepubliceerd of alleen de winnaars?