Duizenden Amerikanen hebben woensdagavond in het westen van Amerika een vreemd object in de lucht gezien. De veelkleurige vuurbal werd gezien door inwoners van Arizona, Californië, Colorado en Nevada. De meningen over wat het vreemde licht veroorzaakte, lopen uiteen.
Volgens een deskundige van NASA is het waarschijnlijk een meteoriet. 'We zijn niet 100% zeker, maar waarschijnlijk was het een brok van een meteoroïde ter grootte van een basketbal dat in de atmosfeer terecht kwam', zegt Don Yeomans van NASA tegen MSNBC. Niet iedereen lijkt overtuigd van deze uitleg. Sommige Amerikanen geloven dat de aarde bezoek kreeg van buitenaardse wezens.
Bron: AD
E.L.E zal rond 27 september tussen de aarde en de zon gaan. Zit te ver weg om brokstukken te laten vallen. Wel is er een kans dat we door de staart van ele gaan. Dat zal niet meer als een meteorieten regen geven. Maar die kans is zeer klein.
Wou dit even met jullie delen.
[filmpjes]
dan wil ik dit met je delen.
ik word gestoord van die angstzaaiende ONZIN. | Gewijzigd: 21 september 2011, 15:49 uur, door Pgs3000
Amerikanen.... pffff.... krapdenkend volk.... Geïndoctrineerd met angst voor alles wat ze niet kennen. Met dank aan hun regering en media. Altijd de minst voor de hand liggende verklaring als de beste beschouwen... Doet me een beetje denken aan hoe het er +2000 jaar geleden aan toe ging als er bijv. een zonsverduistering was en iedereen in de paniek schoot omdat ze dachten dat hun god boos was of dat de aarde verging ofzo...
Ik begrijp wat je wil zeggen, maar een heel volk 'krapdenkend' noemen is nou niet echt een 'breeddenkende' opmerking...
| Gewijzigd: 21 september 2011, 16:13 uur, door Tyshane
Als jij t begrijpt, dan is t toch goed?
Nee, ik hoef ze niet allemaal over 1 kam te scheren, maar t is zo ongelooflijk stereotyp.
ik word gestoord van die angstzaaiende ONZIN.
Tnx voor het delen Pgs3000.
Eindelijk iemand die het piepfijn uitlegt, hopen dat de rest van de wereld het ook geloofd en begrijpt! Anders wordt deze hoax alleen maar groter en groter
ik denk dat in 2012 we helemaal worden doodgegooid met van die doomsday crap !!
mja dat heb je nou eenmaal met internet zoals die meneer in dat filmpje zei.
ik ben niet bang dat de aarde zal vergaan, maar wel voor die reli gekken die massaal rare dingen gaan doen eind 2012
helemaal met je eens als we al die onzin moeten geloven hadden we nu allang niet meer geleefd dankzij de deeltjesversneller o.a.
En ach ja als we gaan gaan we gezellig met z'n alle. nee maar effe alle gekheid op n stokkie
zal best wel n stuk waarheid inzitten wat deze meneer zegt dat t een heleboel mensen alleen te doen is voor t geld.
Maar duidelijke filmpjes.... thnx voor t sharen | Gewijzigd: 22 september 2011, 16:33 uur, door parish
mja dat heb je nou eenmaal met internet zoals die meneer in dat filmpje zei.
ik ben niet bang dat de aarde zal vergaan, maar wel voor die reli gekken die massaal rare dingen gaan doen eind 2012
Ja het is wel een gedoe allemaal rond die doomsday / 2012 rampscenraio's. Wordt er ook een beetje moe van zo langzamerhand. Van alles wordt aangegrepen om bevestiging uit te halen dat het wel degelijk mis zal gaan. Zucht. Wat dat betreft zou het fijn zijn als het 2013 zou zijn. Hebben we dat ook weer gehad. Althans, als we dan nog leven natuurlijk!
Het Witte Huis heeft nog geen contact met buitenaardse wezens maar het zoeken blijft doorgaan. Dat heeft Phil Larson gezegd. Larson is van de White House Office of Science & Technology Policy.
Larson reageert daarmee op een petitie waarin wordt gesteld dat het Witte Huis al jaren contact heeft met aliens maar dit verborgen houdt voor het grote publiek. "De Amerikaanse regering heeft nog geen bewijs gevonden voor buitenaards leven,"zegt Larson. "Daarnaast hebben we geen bewijs voor ontmoetingen tussen aardbewoners en marsmannen."
Het bestaan van buitenaards leven wordt wel degelijk onderzocht, aldus Larson. Telescopen van het project Search for ExtraTerrestrial Intelligence (SETI) zoeken al jaren naar groene intelligentsia.
'We The People'
De petitie is ingediend in het kader van 'We The People', een plan van president Obama waarbij burgers vragen kunnen stellen aan het Witte Huis.
Volgens de makers van de petitie gelooft 50 procent van de Amerikanen in buitenaards leven. 80 procent is er van overtuigd dat de regering informatie omtrent ruimtelijke hogeropgeleiden verborgen houdt van het grote publiek.