waar ik eigenlijk op baseer dat wij een strenge winter krijgen? nou als ondernemer maak ik keuzes door eerst risico's in te calculeren voordat ik een investering doe. ditzelfde geldt vast en zeker ook voor de gemeentes in nederland. Waarom hebben ze nu al bijna het dubbele aan strooizout op voorraad liggen en hebben ze de contracten van de leveranciers aangepast als we toch een zachte winter zouden krijgen??
je steekt geen miljoenen ergens in als het niet nodig is. Dus neem van mij maar aan dat dat zout er voor een reden ligt. en voor bijvoorbeeld strooizout wat vooraf opgeslagen wordt, daar hebben ze vast wel een paar professionele mannetjes een goede analyse laten maken over wat voor soort winterweer we kunnen verwachten. Laat staan over de eventuele boeteclausules wat verwerkt zijn in informatieve contracten als blijkt dat dat zout niet nodig zou zijn geweest
transport van het zout, produceren van het zout, de opslag (kosten per vierkante meter aan loods) en natuurlijk de vriendelijke mannetjes die het zout rondstrooien zodat wij minder gladheid hebben. Hier gaat wel een aardige cent in om hoor. Er gaan in ieder geval een hoop burgermeestertjes boos worden als blijkt dat het zout nergens voor nodig was.
Ze hebben zo veel zout ingekocht omdat het weer KON.
De eerste winters van het eerste decennium van het nieuwe millennium waren (bijzonder) mild. Vanzelfsprekend namen overheden en particulieren minder zout af. Dit dreef de eenheidsprijs voor kaliumzout omhoog en beperkte de capaciteit van de zoutdepots van overheden. Immers, overheden konden van hun budgetten minder eenheden zout kopen vanwege de hoge prijs.
Omdat de vraag naar zout zo fors gestegen is, zijn de bedrijven meer zout gaan winnen en hebben de verschillende overheden erop aangedrongen de eenheidsprijs fors te verlagen. Immers de omzetten voor de zoutbedrijven bleven gegarandeerd, maar de zoutwinning diende in het belang van de maatschappelijke veiligheid te worden vergroot. Daar is bij mijn weten zelfs ministerieel op aangedrongen!
Primair zullen er dus zakelijke principes ten grondslag liggen aan de vergrootte zoutvoorraden. Zet dus niet al te snel een aluminiumhoedje op!
Dat het bij jou gevroren zou hebben lijkt me sterk, aangezien er op geen enkel meetstation vorst is waargenomen. Bovendien heb jij het over midden in Apeldoorn en daar midden in de stad is het sowieso al minder koud dan daarbuiten op een officieel meetstation.
Tuurlijk moet het wel vriezen anders kunnen de ramen niet bevroren raken. Maar goed, dan hebben we het over de temp bij de autoruit zelf en niet op grond- of 2meternivo.
Ja inderdaad, bij de autoruit zelf wel (door de uitstraling) maar zoals ik al zei op een officieel meetstation niet, en dan al helemaal niet midden in de stad. Daar doelde Winter&zomer op
Als ik zo op de pluim kijk hoeven we voorlopig nog niet te krabben
Natuurlijk is en blijft dit mijn gevoel, ik heb geen 'bewijs' of andere onderbouwingen hiervoor.
Altijd optimistisch blijven he
We kunnen het KNMI vragen om voortaan de verwachte minimum-autoruittemperatuur te vermelden... zodat de mensen eerder kunnen opstaan om hun ruiten ijsvrij te maken.
Maar zonder gekheid, in het verleden werd gewaarschuwd voor plaatselijke gladheid op bruggen en viaducten. Daar treedt het uitstralingseffect ook eerder op dan op de grond en 2 meter.
Dat lijkt me een goed initiatief Ben, weten mensen of ze het krantje onder de wissers moeten plaatsen!
Ja je hebt gelijk, dat meldde je idd, ik was in een verbetermodus, sorry daarvoor.
Vrijdag 28/10 9 °c 14 °c 3 ZZO 10 %
Zaterdag 29/10 7 °c 15 °c 2 ZZO 10 %
Zondag 30/10 7 °c 15 °c 2 Z 10 %
Maandag 31/10 7 °c 14 °c 3 Z 40 %
Dinsdag 01/11 8 °c 14 °c 3 ZW 50 %
Woensdag 02/11 9 °c 14 °c 3 ZZW 70 %
Donderdag 03/11 9 °c 14 °c 3 ZZW 70 %
Vrijdag 04/11 8 °c 13 °c 3 ZZW 10 %
Zaterdag 05/11 8 °c 12 °c 3 ZZW 50 %
Zondag 06/11 8 °c 12 °c 3 ZZW 50 %
Maandag 07/11 7 °c 11 °c 3 ZW 50 %
Dinsdag 08/11 5 °c 9 °c 4 ZZW 90 %
Woensdag 09/11 8 °c 13 °c 4 WZW 50 %
Aan Jan. Is het mogelijk de tekst mooier te rangoorden zodat het wat overzichtelijker wordt ?
Mij lukt het niet. | Gewijzigd: 25 oktober 2011, 13:21 uur, door sneeuwschuiver