waar ik eigenlijk op baseer dat wij een strenge winter krijgen? nou als ondernemer maak ik keuzes door eerst risico's in te calculeren voordat ik een investering doe. ditzelfde geldt vast en zeker ook voor de gemeentes in nederland. Waarom hebben ze nu al bijna het dubbele aan strooizout op voorraad liggen en hebben ze de contracten van de leveranciers aangepast als we toch een zachte winter zouden krijgen??
je steekt geen miljoenen ergens in als het niet nodig is. Dus neem van mij maar aan dat dat zout er voor een reden ligt. en voor bijvoorbeeld strooizout wat vooraf opgeslagen wordt, daar hebben ze vast wel een paar professionele mannetjes een goede analyse laten maken over wat voor soort winterweer we kunnen verwachten. Laat staan over de eventuele boeteclausules wat verwerkt zijn in informatieve contracten als blijkt dat dat zout niet nodig zou zijn geweest
transport van het zout, produceren van het zout, de opslag (kosten per vierkante meter aan loods) en natuurlijk de vriendelijke mannetjes die het zout rondstrooien zodat wij minder gladheid hebben. Hier gaat wel een aardige cent in om hoor. Er gaan in ieder geval een hoop burgermeestertjes boos worden als blijkt dat het zout nergens voor nodig was.
waar ik eigenlijk op baseer dat wij een strenge winter krijgen? nou als ondernemer maak ik keuzes door eerst risico's in te calculeren voordat ik een investering doe. ditzelfde geldt vast en zeker ook voor de gemeentes in nederland. Waarom hebben ze nu al bijna het dubbele aan strooizout op voorraad liggen en hebben ze de contracten van de leveranciers aangepast als we toch een zachte winter zouden krijgen??
je steekt geen miljoenen ergens in als het niet nodig is. Dus neem van mij maar aan dat dat zout er voor een reden ligt. en voor bijvoorbeeld strooizout wat vooraf opgeslagen wordt, daar hebben ze vast wel een paar professionele mannetjes een goede analyse laten maken over wat voor soort winterweer we kunnen verwachten. Laat staan over de eventuele boeteclausules wat verwerkt zijn in informatieve contracten als blijkt dat dat zout niet nodig zou zijn geweest
transport van het zout, produceren van het zout, de opslag (kosten per vierkante meter aan loods) en natuurlijk de vriendelijke mannetjes die het zout rondstrooien zodat wij minder gladheid hebben. Hier gaat wel een aardige cent in om hoor. Er gaan in ieder geval een hoop burgermeestertjes boos worden als blijkt dat het zout nergens voor nodig was.
Er is maar één reden waarom er meer zout wordt opgeslagen. Doordat ze een tekort zoals vorig jaar willen voorkomen, ik denk dat vele gemeentes overstelpt zijn geweest door klachten. Niet zo leuk als vele straten glijbanen zijn en er vele ongelukken gebeuren door te weinig zout.
gemeentes en rijkswaterstaat is niet aansprakelijk ook is het overduidelijk dat er nalatigheid is door niet te hebben gestrooit. Laat ik dat maar uit eigen ervaring duidelijk kunnen maken haha
Ik weet niet of dat hier in België ook zo het geval is, ze hebben hier anders wel de schrik te pakken, ze hebben dubbel zoveel ingeslagen als vorig jaar
Hoeft ook niet te betekenen dat we een strenge winter krijgen, meestal denken mensen dit: Hee! De vorige twee winters waren streng dus zal deze ook wel streng worden!
Dat leidt tot meer zoutinkoop etc.
Ik hoop natuurlijk wel dat er een goede winter komt, dus dat het zout goed gebruikt kan worden
Hoe kan het dan dat ik vanochtend me autoruit moest krabben??
Waarschijnlijk zal her en der wel wat zeer lichte nachtvorst voor zijn gekomen, maar op de officiele meetstations niet.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Autoruiten bevriezen iets sneller
Kijk anders hier is: http://www.rtvutrecht.nl/programmapagina/a...l/167696/203497
Vrijdag 04/11 7 °c 12 °c 3 ZW 10 %
Zaterdag 05/11 6 °c 11 °c 3 ZZW 50 %
Zondag 06/11 6 °c 10 °c 2 WZW 70 %
Maandag 07/11 5 °c 10 °c 2 ZW 50 %
Dinsdag 08/11 3 °c 6 °c 2 ZO 10 %
Woensdag 09/11 0 °c 3 °c 3 O 10 %
Laat dit uitkomen!!
Hij bedoeld: Het is vandaag nergens meer tot nachtvorst gekomen op de officiële weerstations van het KNMI.
Zaterdag 05/11 6 °c 11 °c 3 ZZW 50 %
Zondag 06/11 6 °c 10 °c 2 WZW 70 %
Maandag 07/11 5 °c 10 °c 2 ZW 50 %
Dinsdag 08/11 3 °c 6 °c 2 ZO 10 %
Woensdag 09/11 0 °c 3 °c 3 O 10 %
Laat dit uitkomen!!
Waar heb jij dat vandaan?
http://www.weersvoorspelling.nl/site/weer_.../apeldoorn.html
Ik weet dat het Mischien niet uitkomt maar het is leuk om te zien!
Als je mijn post en het artikel is doorleest zie je dat het helemaal niet hoeft te vriezen voordat je de autoruiten moet krabben.
Dat het bij jou gevroren zou hebben lijkt me sterk, aangezien er op geen enkel meetstation vorst is waargenomen. Bovendien heb jij het over midden in Apeldoorn en daar midden in de stad is het sowieso al minder koud dan daarbuiten op een officieel meetstation. | Gewijzigd: 24 oktober 2011, 20:22 uur, door Diem
Ik weet dat het Mischien niet uitkomt maar het is leuk om te zien!
Lol dichtsbijzijnste woonplaats bij mij is Naaldwijk (ongeveer 3 km) en die geeft 1 graden snachts en 4 graden overdag op 9 november.
Zou wel leuk zijn als die kou nog verder doorzet XD