Ik heb van verschillende Weerwoorders gelezen dat ze na de bijeenkomst bij M Consult meer begrip en respect voor zijn
weervisies hebben gekregen. En wat zijn winterverwachting betreft:"Hij noemt veel aanknopingspunten waarin het gedrag van de winter voor meer dan 50 % redelijk voorspeld kan worden. Hij vertelt dat hij een vroege kou verwacht en in december wel wat kouder dan normaal maar meer een droge variant dus zonder veel sneeuw. dan kun je denken aan een blokkade waarin vooral een Europees hogedrukgebied Stralingskou geeft met zelfs enkele vorstdagen.
In januari en februari ligt de nadruk op Soepkippenweer met af en toe stralingskou maar verder vrij zacht weer voor de tijd van het jaar. Als voorbeeld noemt hij de winter van 81-82.
Kortom: Neem een ander a.u.b serieus want dit wil je zelf toch ook ?
Overigens hier ook de hele dag buien met hagel en onweer. | Gewijzigd: 19 oktober 2011, 17:01 uur, door sneeuwschuiver
Ik denk dat jij de voorgeschiedenis niet weet hier op onweer-online.... Als hij zich als een klein kind kan gedragen, dan zullen wij hem en zijn berichten ook als een klein kind behandelen! Niemand zegt dat hij er geen mag maken, ik zeg alleen dat hij niet welkom is
Lol weerwoorders die goed praten over die gast, geloof dat ik nu een paar jaar achter loop, heb er weinig van gemerkt!
Waarom serieus nemen als het de ene week dit is en de andere week weer anders? Kortom, hij is niet welkom hier en ook niet zijn berichten, dit heeft hij aan zichzelf te danken! Ik hoop dat ook het laatste is van de winter dat ik van hem hier heb gelezen | Gewijzigd: 19 oktober 2011, 17:25 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Ik hoop van niet... Sneeuw geeft altijd bagger en na een dag of twee ziet dat witte er toch gewoon hetzelfde uit.
Kou?? Brr... Elfstedentocht? En die Friezen maar om het hardst roepen dat ze "in Holland altijd meteen overdrijven" maar ze doen zelf net zo hard mee, alleen willen ze niet dat wij dat weten. Dan hebben we nog de mutsen- en dassenterreur van een een of ander soepmerk. Er wordt niks georganiseerd of we zien ze weer... Ik zou er gewoon anti-oranje van worden.
Nee hoor, geef mij maar storm en regen, ook in de winter.
Die strenge winters kosten me klauwen met geld aan stoken op de zaak (monument dus ik mag geen dubbel glas monteren).
Ik zie geen sneeuw op de webcams?? Alleen de resten die nog op de plaat staan van 7 maanden geleden
Maar dit betekent niet dat zijn winterverwachting zoals hij hem op 17 oktober neerzette niet uit kan komen.
De voortekenen wijzen (nogmaals, is maar een mening) , op eerder een zachte dan koude winter.
Ik zie meer voortekenen van een koudere winter dan van een zachtere winter hoor
Noem eens voorbeelden dan? Wil je mijn voorbeelden zien kijk dan maar eens ergens aan het begin van het winterverwachtingstopic
Hoewel ik ook maar half in dat soort voortekenen geloof, blijf ik toch erbij dat het wel een koude winter word.
http://www.schatzalp.ch/p.cfm?s=webcam&pf=1&cam=14
Eéntje voor op te slaan Tijdens de dag wordt ie geupdate om de 10 min . Vanaf zonsondergang ong stoppen de updates ...
TaL
Noem eens voorbeelden dan? Wil je mijn voorbeelden zien kijk dan maar eens ergens aan het begin van het winterverwachtingstopic
Hoewel ik ook maar half in dat soort voortekenen geloof, blijf ik toch erbij dat het wel een koude winter word.
Voortekenen geloof ik niet in, wat betekent la nina voor ons als de noordzee warmer is dan de voorbije 4 jaren.
En ze zeiden begin nov begint het echt! koud te worden nou als ik op de kaart kijk tot 3 nov zie ik zacht weer begin nov
Is nog erg ver weg he Over 1 week weten we al wat meer over de eerste week van november. En zo blijft dat doorgaan in de komende weken, dus we zullen zien wat er gaat gebeuren. Er zijn immers koude oplossingen in de leden van de pluimgrafiek, ookal zijn het er maar weinig, dat betekend dat de kans er wel is. Ik zeg gewoon, afwachten tot volgende week, dan weten we meer en kom op! ; dan is het pas eind oktober, vergeet dat niet!
EDIT: geniet van het weer wat er nu is (kans op onweer), en kijk uit naar de winter. Het is al zeer vroeg als de winter eind november al begint, laat staan begin november, dus het is heel normaal al valt de winter nog niet in. | Gewijzigd: 19 oktober 2011, 20:35 uur, door weerfreak
Ik ben bang dat het net zoals vorig jaar gaat in de lange termijn verwachting heel koud weer opkomst en hoe dichterbij je komt hoe zachter en dat laatste gebeurde ook vooral laatste deel van de Winter
Tja, daarom moet je je ook niet al te veel hechten aan lange termijnverwachtingen, het is slechts een indicatie.
De kans is er uiteraard wel dat het uikomt ookal is het maar zeer klein, want het zijn geen computers die 1+1 berekenen. | Gewijzigd: 19 oktober 2011, 20:48 uur, door weerfreak
Alleen hoe koud kan op dit moment NIEMAND zeggen, en we zitten altijd nog niet in de november. Probeer het zelf te ontdekken waar het duidt dat kouder wordt.
een tip kan ik wel meegeven voor de actuele zeetemp.
Actuele zeetemperatuur Rijkswaterstaat
Midden vorige week was zeetemp. gem. 17,2 graden, en nu is al gemiddeld 15 graden.
Het daalt wel, en buiten wordt het ook steeds frisser naar mijn mening. | Gewijzigd: 19 oktober 2011, 21:05 uur, door weerextrem