Indeed, dacht ik ook aan
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Hoezo dan? Dat geeft toch wel weer wat koudere lucht?
Had dat nou niet gezegd, nu staat ie hier ook aan (A)
Gelukkig over vijf minuten naar bed
Margo kwam net met morgen/donderdag toch alweer 30 tot 40cm voor de Alpen...
En het word lekker koud met die 3 a 4 graden brrrrr...Vannacht al..(hier in het ZO dan )
Toch blij dat je zijn vermakelijke stuk hier dan nog even plaatst. Ik had het nog niet gelezen. Hier is weer geen speld tussen te krijgen. Hij heeft het weer goed in de smiezen, want hij heeft altijd gelijk op die manier. Het blijft fantastisch mooi om te lezen hoe geweldig hij wel niet is. Het mooiste is dat iedereen hem door heeft. Dat ziet ie zelf dan weer niet. Het is nu wachten op z'n "zie je wel?" Lachen toch!
+1 ..... kan ik ook op die manier... maar genoeg gezegd, elk woord is teveel....
Weet iemand (vast wel..), er wordt wel eens gezegd dat een hoger percentage noordelijke winden in de herfst, de kans op koude(re) winter groter is, maar is dit een fabeltje, of is dit wel statistisch te onderbouwen?
Consistentie bestaat uiteraard, maar dat is van dag tot dag, maar zo van seizoen tot seizoen?? Ik vraag het me af...
Weet iemand (vast wel..), er wordt wel eens gezegd dat een hoger percentage noordelijke winden in de herfst, de kans op koude(re) winter groter is, maar is dit een fabeltje, of is dit wel statistisch te onderbouwen?
Consistentie bestaat uiteraard, maar dat is van dag tot dag, maar zo van seizoen tot seizoen?? Ik vraag het me af...
Dat is wel onderzocht, ergens eind jaren 70. Als je een beetje zoekt dan kun je op internet het pdf-je terug vinden.
De conclusie was dat een hoger aantal dagen met noordelijke stroming zeker wel een verhoogde kans op een koude winter gaf. Maar geen garantie. Er waren ook veel jaren met behoorlijk wat noordelijke stroming die gewoon of zacht qua winter werden.
Overigens leek het andersom gezien wel een voorwaarde te zijn. Van de negen ofzo koude winters die in hun reeks zaten, was er maar eentje die een voorjaar had met weinig noordelijke stroming.
Nouja, even zoeken en je vind hem wel. Volgens mijn onderzoek van KNMI.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Kan je dit uitleggen voor een leek? Ik dacht dat dat juist goed was (als je een pro-winter instelling hebt)
Nu al roepen over een scandi hoog en de gekste dingen in je hoofd halen terwijl er totaal niets, maar dan ook niets aan kou te ontdekken is. Vergelijk ik met een polar low in de zomer | Gewijzigd: 19 oktober 2011, 12:20 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Hoop je niets meer over de winterprognose te horen te krijgen of in het algemeen niks meer over MP van WP??
Denk dat we nog vaak genoeg onzin van die kwakerd voorbij zien komen in de winterverwachtings topics (waaronder de welbekende A,B,C,D-tjes??)
Denk dat we nog vaak genoeg onzin van die kwakerd voorbij zien komen in de winterverwachtings topics (waaronder de welbekende A,B,C,D-tjes??)
Dan is de pret snel genoeg afgelopen
Na de geweldige jojo-wintervoorspelling van ons allen bekende "weerbesmeur.nl" hoop ik nu toch daadwerkelijk op een enorm koude winter met een witte kerst en als klap op de vuurpijl een elfstedentocht. Als dat werkelijkheid wordt dan kunnen de "weerbesmeurlijn" en bijbehorende promotiesite eindelijk uit de lucht !
Verder onweert en hagelt het hier in Enschede behoorlijk, dit alles natuurlijk alvast ter bevordering van de "local water- and surface cooling" Ik denk dat Boreas deze winter veel van zich zal laten horen !