Dat kan kloppen. WanT(!!!) waarschijnlijk kijk jij nou de 06z run, en die kaart komt uit de 00z. Er zijn 4 GFS runs per dag he
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Ik zet hem er even bij
http://www.weer.nl/weerkaarten/gfs-popup/a...6fbb34a3d9.html
of te wel run 1810-2011 00 utc vanochtend vroeg
nu al weer anders
Piers Corbyn mijn favoriet praat al voorzichtig over en herhaling van 2010/2011. Ik hou het in de gaten en zodra ik iets vind wat interessant genoeg is vernemen jullie dat ook.
Piers Corbyn mijn favoriet praat al voorzichtig over en herhaling van 2010/2011. Ik hou het in de gaten en zodra ik iets vind wat interessant genoeg is vernemen jullie dat ook.
Lol, die is al voorbij gekomen in de Nederlandse versie. Alleen kan hem niet zo snel vinden, dus dan maar link waar het vandaan komt: http://sneeuwverwachting.sneeuwhoogte.nl/w...011/12_in_stijl?
Het is toch gewoon leuk om een beetje winter op de weerkaarten te zien. Al is het nog idioot ver weg. Ik snap zelf ook wel dat de kans minimaal is dat dit scenario uitkomt maar nou en! Er is op wat regen na toch weinig te beleven in dit onboeiende herfstweer.
Als we de pluimen van de afgelopen dagen erbij pakken is er wel degelijk kans op kou eind oktober/begin november.
Ook GFS liet in zijn kaarten ook koude naar Nederland komen rond die tijd, dat is natuurlijk wel heel ver weg. Ik probeer nu een beetje een gangbare vergelijking te maken met het onderstaande:
Je hoeft maar zo'n zelfde situatie als 28 juni te krijgen, waarbij al ruim van te voren al werd aangegeven dat het heel erg los kon gaan. Maar dan nu met deze situatie. Er word al een paar dagen word in die lange termijn kaarten van GFS (192u >) aangegeven dat er koudere lucht naar onze streken komt. Als dit volhoud, of nog kouder word, en de kaarten blijven nog een paar dagen/een week zo blijven dan kan het wel eens eerste koudere periode worden.
Ik weet niet of dit overdreven is wat ik zeg, maar ik wil nog best geloven dat als de kaarten zo blijven, dat er dan in die periode wel degelijk koudere lucht naar Nederland stroomt, ookal is het nu nog heel ver weg.
Gr. Weerfreak
P.S. Correct me if its onzin
Dus gewoon afwachten mensen. Het is nog herfst!
Nee, voor mij mag die winter nog heus wegblijven tot de kerstvakantie en dan goed beginnen... Ik zeg maar, liever slecht beginnen en goed eindigen dan goed beginnen en slecht eindigen
TaL | Gewijzigd: 18 oktober 2011, 21:01 uur, door thunder and lightning
Nee, voor mij mag die winter nog heus wegblijven tot de kerstvakantie en dan goed beginnen... Ik zeg maar, liever slecht beginnen en goed eindigen dan goed beginnen en slecht eindigen
TaL
Dat ben ik ook wel met je eens
TaL
Voor de zomer geef ik je wel een klein beetje gelijk, als het al heel vroeg warm is wordt het meestal de rest van de zomer slecht. Maar een vroege kou inval is denk ik alleen maar gunstig voor de rest van het seizoen, want dan koelt de zee lekker af!
anyways.. het zou me wel leuk lijken als het eind oktober flink gaat afkoelen naar maximum temperaturen van 3-4 graden. Moet je na gaan, begin oktober was het nog 27 graden, en diezelfde maand nog is het bijna 25 graden koeler!
Ik ga de pluimen in de gaten houden
ONZE MARC PUTTO VERWACHT EEN VRIJ ZACHTE WINTER.
| Gewijzigd: 18 oktober 2011, 22:02 uur, door sneeuwschuiver
KANS OP KOUDSTE WINTER VAN DE LAATSTE 15 JAAR NL
Binnenkort volgt (via de weerprimeurlijn en nadien waarschijnlijk op Nederland 1 of RTL 4) de inmiddels vermaarde (!) winterprognose 2011/'12. Maar om te beginnen komt natuurlijk eerst de maandprognose oktober op maandag 3 en dinsdag 4 oktober. Op de maandag en deels dinsdag is uitgebreid te horen hoe ' t wordt. Voorlopig is 17-18 oktober aanstaande de prikdatum van de winterprognostiek, maar wellicht wordt ie al op 10-11 oktober gelanceerd op de weerprimeurlijn. Dit seizoen (2011/'12) wordt weertechnisch gezien gecompliceerder is nu al duidelijk
aan het worden. Een lastiger uitgangspositie wat betreft de diverse parate parameters. Bekend is het inmiddels bij velen, ook bij de (landelijke) media dat de Primeurman maar liefst vier winters op rij nagenoeg correct in de smiezen had. Winterverwachtingen die hij al in de voorafgaande eerste oktoberhelft annonceerde op diverse portalen, radio en telev.
Ook voor de winter 2011 verwachtte de WP man weer 'n grosso modo te koud scenario. Formeel was die winter inderdaad te koud in ' t Nederlandje, ofschoon het na de zowat recordkoude decembermaand amper meer echt winters werd. Zie januaar en februaar... Om alvast warm te draaien voor bovenal kou - en schaatsliefhebbers hieronder enkele inleidende winterbeschietingen aan de hand van wat weerkaarten uit 't (verre) verleden. Enkele vooroorlogse ijskoude cases van buitengewoon gerse winterouvertures worden getoond en let daarbij op de ongekend koude cA luchtaanvoer van eind november 1890.
Mochten de weerkaarten zich op deze wijze vanaf medio november / begin december reveleren, bekomen we een beest van een winter en dat wordt dan gegarandeerd de koudste van de afgelopen vijftien jaar. Immers, december 1996 gaf voor het laatst kou! Er zijn thans een aantal (pre) indices die zouden kunnen wijzen op wederom een kouder(e) winter, maar of het ook zeker weer die kant uit gaat is allerminst zeker momenteel. De kans op een ordinaire zachte winter is en blijft natuurlijk levensgroot in een land als Nederland dat nog immer veel maritieme invloeden kent des winters met veel zonaliteit.
Kan ik je geen gelijk in geven, vorig jaar hadden we een vroege kou inval en na december was de winter niks meer waard.
De zeetemperatuur is momenteel warmer dan de laatste 4 jaren, wat dit gaat geven weet ik niet.