Komt puur door die mist die was blijven hangen, wat Jan zei. Doordat de mist blijft hangen warmde het overdag nauwelijks op omdat de zon de aarde niet kon bereiken. Kan me die 2-3 dagen ook nog wel herinneren dat dat op sommige plaatsen het geval was. Was het 's nachts -15, werd het overdag niet warmer dan min 12.
Ik weet niet waar jij die kou vandaan haalt, maar ik zie geen temperaturen onder het vriespunt in de nacht. Gewoon 6 a 7 graden, wat fris te noemen is en al helemaal geen sneeuw! | Gewijzigd: 15 oktober 2011, 10:52 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Je moet nog een hoop leren zie ik . Hoewel steeds kleinere diktewaarden weldegelijk op koude lucht duiden geven deze kaarten nog geen aanleiding tot sneeuw. Je moet je een beeld vormen van de gehele atmosfeer, en dat gaat je met enkele 500hPa kaartjes niet lukken.
Inderdaad Niet vergeten dat het elke dag kan veranderen he
Maar we moeten ons er nu niet al te veel op rekenen, het is immers pas half oktober....
Over 2 weken (eind oktober) hebben we een kijk op de eerste 2 weken van november, wanneer dus eigenlijk de kou, volgens een aantal meteorologen, moet beginnen.
(kan niet wachten)
P.S. Er moet voordat de kou gaat beginnen nog wel ff dik zee-onweer komen
850 temp ook goed, laat het zo maar in de kaarten staan
Zo dan
Is nog wel heel ver weg, maar toch die kans blijkt er dus wel te zijn
Dus nu maar afwachten of de kaarten voor die dag beter of slechter worden.
Vanavond weer nieuwe pluim, misschien dat die dan ook weer wat kouder voor volgende week uitvalt
BTW: dit is mijn 300ste bericht op o-o