En de pluimen is zo veranderlijk, netals het weerbeeld.
idd zo dacht ik er toch ook over het had gekund natuurlijk dat ik fout was maar blijkbaar had ik toch wel gelijk
Waar baseer jij deze uitspraak op? Zowel EC als GFS verwachten geen nachtvorst. Het zou kunnen dat in het weekend door de uitstraling, bij heldere lucht in de vroege ochtend, vorst aan de grond ontstaat. Maar zeker geen vorst door een koufront.
Aan de kust dan op beschutte plekken misschien grondvorst.
Echt winter zie ik nog niet in de kaarten in ieder geval, maar dat komt wel later | Gewijzigd: 11 oktober 2011, 20:21 uur, door weerfreak
Aan de hand van een kaart met de luchtdrukverdeling, zoals die over een week zou kunnen worden, een uitspraak doen over het dichterbij komen van de winter gaat mij wat te ver. Zelfs al komt er een koufront boven België en Nederland te liggen, betekent dat nog niet dat de temperatuur zodanig daalt dat we over 'winter' kunnen spreken. Overigens zal de wind bij deze luchtdrukverdeling wzw zijn. Over het warme zeewater kunnen in dat geval wel wat buien met mogelijk hagel ontstaan.
Een paar flinke hagelbuitjes kunnen ook leuk zijn!
Bovenlucht wordt goed koud en ik denk dat als we de volgende pluim gaan zien dat de temp een stuk zakt met eerste vorst van het seizoen.
denk ik ook met een zeer kleine kans om snachts de eerste buitjes met een klein beetje een winters karakter te verwelkomen
Bovenlucht wordt goed koud en ik denk dat als we de volgende pluim gaan zien dat de temp een stuk zakt met eerste vorst van het seizoen.
Als dat hogedrukgebied ons donderdag bereikt en van de Noordzee oostwaarts trekt zullen we waarschijnlijk wat (nacht)vorst kunnen krijgen door stralingskou. Wat er daarna gebeurt ligt te ver weg om op dit moment ook maar iets op te baseren.
idd, alleen de kaarten geven ons inzicht voor een naderend koufront na het weekend en dan zouhet interessant kunnen worden.
Dat zal het zijn ja, maar we gaan een beetje hard. vorige week was het zomer, deze week herfst, volgende week winter, lol. Als het dan over twee weken lente is vind ik het best.
P.s. Dit was de laatste Ben.
| Gewijzigd: 11 oktober 2011, 22:54 uur, door Tyshane
er staat terug sneeuw op de kaarten dit voor de 2 de maal in 48 uur volgens komt koning winter deze maand nog binnen gevallen
er staat terug sneeuw op de kaarten dit voor de 2 de maal in 48 uur volgens komt koning winter deze maand nog binnen gevallen
Het gaat maar om 1 lid, daar zou ik niet teveel waarde aan hechten...
Je bedoelt dat ene lijntje over 14 dagen? Nou als ze dat zo lang van te voren eens zouden kunnen voorspellen, dan stond de wereld op z'n kop. Als het de 26e wel gaat sneeuwen, wat niet geheel onmogelijk is, is dat zuiver toeval.
Ik denk zelfs dat de kans dat het die datum echt gaat sneeuwen groter is dan de voorspelbaarheid middels alle computermodellen.
Het is zo dat 1 lid op die datum met de minimumtemperatuur tegen de 0 graden zit en er wordt neerslag verwacht. De computer heeft die combinatie van mogelijke temperatuur en mogelijke neerslag in het sneeuwval-plaatje gezet als mogelijk sneeuw.
Nogmaals, het is niet onmogelijk dat werkelijk vriest en sneeuwt op de 26e (ik hoop het zelfs!), maar het is onmogelijk dat te voorspellen op die termijn.