Die -23 graden zeggen helemaal niets over het streng zijn van een winter. Op 4 maart 2005 vroor het in Nederland ook meer dan 20 graden en was het een zachte winter en zelfs een zachte maart, ondanks dat het in de nacht van 3 op 4 maart zeer streng vroor met 15 tot 20 °C vorst. Op 3 en 4 maart bleef het in De Bilt het gehele etmaal vriezen ("ijsdagen"). Op sommige plaatsen werden die maand zelfs vier ijsdagen genoteerd.
Vervolgens werd een vrij zachte maart genoteerd.
Bron: KNMI
Dus ja, zelfs in Nederland zou het best wel eens kunnen dat het -23 graden wordt in een overigens zachte winter. (wat ik niet hoop!)
Hoe moet ie het anders zeggen dan? Hij denk dat het wel zou kunnen gebeuren ja. Ik snap wel wat je bedoeld.
Maar dat het later deze week op sommige plekken gaat vriezen, Zou ook best wel eens kunnen gebeuren
Eerst zien dan geloven
Je moet ook niet alles geloven wat je leest...
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Ik denk niet dat er en elfstedentocht komt, wegens teveel aan sneeuw. Optie 4 dus. | Gewijzigd: 11 oktober 2011, 17:51 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
spannenddd.....
heb wel zin in wat koude nachtjes!
Mensen het wordt pas echt winter...................als Johann het zegt
Waar is Johann dan
Kreeg laatst al wel van een oud boertje te horen dat het wel eens koud kon worden want er hingen veel vogelbessen, druiven, noten en peren aan de bomen/struiken.
Nou kijkt een koufront daar dan niet altijd naar, maar het geeft wel moed
Waar zie jij die zeer grote kans op vorst? Ik zie geen enkele member onder nul gaan.
hier zie je geen enkle member onder 0 omdat dit de oude nog is van 12 u vanmiddag de run die met het koufront uit kwam pakken is die van 16 uur
Citaat van darkcloud, dinsdag 11 oktober 2011, 17:24 uur Waar zie jij die zeer grote kans op vorst? Ik zie geen enkele member onder nul gaan.
Geduld is een schone zaak en de pluim is voor in de Bilt. Voor het Noorden,zuiden en oosten worden degelijk wel (grond)vorst later in de week verwacht.
En de pluimen is zo veranderlijk, netals het weerbeeld.
Is er ook al een run van 16 uur
anyway: De kans op nachtvorst is er zeker, maar ik wou alleen ff duidelijk maken dat naar mijn mening zeer groot ietwat overdreven is maar de eerste winterse prikjes. Aan grondvorst komen we in ieder geval toe