Jij ook al?
Ik ben op de 31ste de hele middag en avond d'r mee bezig, maar als al mijn potten en pannen 's nachts weer op straat staan, ben ik een voldaan mens. Mooi gezicht altijd dat chroom in het nachtelijke lantaarnpaalschijnsel!
Ik kan ze echt niet vinden op de site van het knmi die sneeuwspluim enzo. Staan ze daar wel op?
http://www.knmi.nl/exp/pluim/vijftiendaagse/
sneeuw bij 10-15 graden zal niet blijven liggen denk ik Anyway: ik hoop op een zeer koude winter Maar eerst deze herfst door en hopelijk pikken we nog wat onweersbuitjes mee
TaL
Dat heeft weerman Dennis Wilt van Meteoconsult maandag gezegd in het televisieprogramma Eenvandaag.
Ook in het buitenland wordt het waarschijnlijk koud. Zo worden voor Groot-Brittannië temperaturen van -23 graden aangekondigd. Wilt stelt dat dit best wel eens kan gaan gebeuren.
De weerman wijst er wel op dat het gaat om langetermijnvoorspellingen. Hoe verder vooruit wordt gekeken, hoe minder betrouwbaar de voorspellingen zijn.
http://www.nu.nl/binnenland/2637869/ijskou...nter-komst.html
TaL
dat ene lijntje berekent het s'nachts en is waarschijnlijk een van de laagste lijntjes in de temp kaart en dat is niet ver van de nul verwijdert;)
maar idd je moet het niet serieus nemen 1 te ver weg 2 er is maar een lijn die daarvoor kiest
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1113162
Uitzending EenVandaag
Gr. Weerfreak | Gewijzigd: 10 oktober 2011, 20:22 uur, door weerfreak
Prognose voor de winter 2011/2012. De winter van 2011/12 zal natter gaan verlopen dan de zomer van 2011". Killikus.de schrijft, dat de Noord-Atlantische stroom ons verzekerde van warm en milde winters in de afgelopen decennia, maar dat sinds 2008 de situatie veranderd is. Dus sinds het jaar 2008 wordt het steeds kouder in de wintermaanden, maar ook natter. Zoals nu blijkt , zal het koude cq natte klimaat in de komende wintermaanden alleen maar aantrekken.
Dat betekent dat we moeten denken, over het hebben van sneeuw schoppen en strooizout en het niet uitstellen van de winterbanden. Killikus.de haalt ook een oude regel naar voren van de noord Duitse boeren: "Er zijn altijd zeven vette jaren, gevolgd door zeven magere jaren. De zeven vette jaren zijn geëindigend op 31 december 2008 en zo zullen de zeven magere jaren eindigen op 31 december 2015. Tot die tijd verwachten we veel neerslag en zeer koude winters". Killikus.de vertelt dat dit te wijten is aan natuurlijke variaties in het noordelijk halfrond.
Wetterprognose-wettervorhersage.de schrijft dat de periode september tot en met november te koud zal gaan verlopen en soms aanzienlijk te koud, ook voegen ze eraan toe dat het oosten van Europa en Scandinavië te maken gaan krijgen met weinig neerslag. Voor de winter maanden december tot en met februari schrijven ze het volgende: In het noorden en oosten van Europa zal aanzienlijk te koud gaan verlopen. In Duitsland ziet de verwachting van de winter 2011/2012 er als volgt uit. Vooral normaal, maar met koude tussenposes in het noorden en oosten van het land. Veel te veel neerslag in januari en februari, waarbij waarschijnlijk januari 2012 wordt beoordeeld als te koud. De kans voor een normale tot koude winter 2011/2012 is daarom ook veel waarschijnlijker dan een te warme winter.
Wetterprognose-wettervorhersage.de schrijft dat de periode september tot en met november te koud zal gaan verlopen en soms aanzienlijk te koud.
Gewoon grappig, de helft van die periode is al om en verliep veel te warm.
Pas maar op, gemiddelde kan hard onderuit gaan
@Joep, gaarne bronvermelding bij teksten! | Gewijzigd: 10 oktober 2011, 22:10 uur, door Verwijderde_gebruiker_01