Mijn voorlopige winterverwachting laat nog even op zich wachten. Ik ben er nog niet helemaal uit. Het is een voorlopige verwachting. Ik heb al eerder opgemerkt dat ik vroeg winterweer verwacht. Dit later of eind november. Daar blijf ik ook nog bij. Ik zal halverwege of eind van de komende week mijn eerste, voorlopige winterverwachting plaatsen. Eind november komt ik, zoals elk jaar met de definitieve verwachting.
Piet P.
De winter komt weer dichterbij daarom alvast de eerste winterverwachting voor de a.s. winter van 2011/2012
Wat betreft de winter cyclus verwacht ik ook nu weer een zeer koude winter, ook deze zal al vroeg starten in de 2e helft van november , december en januari zullen ook behoorlijk koud worden met veel neerslag en deze natuurlijk in de vorm van sneeuw, wat het verkeer weer veel overlast zal bezorgen, maar ook weer een spel breker kan worden voor een eventueele elfstedentocht.
Ook nu weer hogedrukgebieden boven het noord Europa. En deze zorgde ervoor, dat de warme luchtstroom vanaf de Atlantische Oceaan weinig of geen kans maakt.
Zelf een kans op een witte kerst schat ik nu al in als meer als 45%.
De afgelopen winter was koud. Het was zelfs de koudste sinds 1996. In De Bilt lag de gemiddelde temperatuur op 1,1 graden tegen 3,3 graden normaal.
A.s zondag krijgen de Alpen al te maken met de eerste winterinval , en krijgen ze de eerste zwaardere sneeuwval zelf dalend tot 1100/1500 .
Wordt vervolgd,
Jan nu je het zegt had ik echt niet gezien.
Dit is de site http://mcclinbeursanalyse.blogspot.com/p/m...g-20112012.html
en dan nog vind ik die percentages vreemd. Je kunt nu nog niet eens een BEETJE zien of het een witte kerst word of niet. Het is puur gokwerk. Dus ja, om het nou winterverwachting te noemen, je kan het beter "mijn persoonlijke wintergok" noemen.
Dit is de site http://mcclinbeursanalyse.blogspot.com/p/m...g-20112012.html
Hij heeft al mail en niet zo'n vriendelijke ook
en dan nog vind ik die percentages vreemd. Je kunt nu nog niet eens een BEETJE zien of het een witte kerst word of niet. Het is puur gokwerk. Dus ja, om het nou winterverwachting te noemen, je kan het beter "mijn persoonlijke wintergok" noemen.
Wat denk je van de eerste post Wat betreft de verwachting..... Als ik had gegokt dan had het wel een voorspelling geweest in plaats van een verwachting! Maar het zijn de gerenomeerde bedrijven die er mee komen | Gewijzigd: 9 oktober 2011, 11:00 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
ik plaats het daarom nu (nog een keer) het gaat over de winterverwachtingen volgens de Deventer en Enkhuizer almanak.
Altijd intereressant.
http://wetenschap.infonu.nl/weer/29475-wee...het-weer.html#B
Fijne zondag verder!
JPP
koude winter + duurder gas = hoge rekening
Koud
De afgelopen winter was de koudste sinds 1996. En de komende winter wordt ook kouder dan normaal, verwachten de onderzoekers van NWS/NCEP.
Vanaf eind november zullen de temperaturen beneden het gemiddelde liggen. Ook de berekeningen van het Europees Centrum voor Weersverwachtingen op de Middellange Termijn (ECMWF) wijzen op een strenge winter met veel vorst en sneeuw.