Volgens mij waren bomen normaal pas half/eind oktober volledig bruin, nu zijn hier al hele stukken bos bruin, zelfs al een rij kale bomen gezien.
En ik denk wel dat planten en bepaalde dieren het toch beter aan voelen komen.
Hier in het Zuiden heb ik anders nog geen blaadjes zien vallen.
Afijn, ik zie het wel.
ik heb eigenlijk hetzelfde al gemerkt, vorig jaar duurde het nog tijdje voor ze héél dikke vacht kreeg, nu heeft ze die nu al.
als dit een indicatie is, dan staan ons nog mooie winter te wachten
als dit een indicatie is, dan staan ons nog mooie winter te wachten
Uhuu, hier viel het vorig jaar ook heel erg mee. Maar dit jaar, katten lijken wel dikke bolletjes wol (boskatten)
Hier wel hoor, en ik kan zo de geel/bruine blaadjes aan de bomen voor je tellen
Ik zal eens kijken of ik hier nog leuk foto'tjes heb liggen om jullie alvast warm.. of koud.. te maken
Best interessant want ik lees net op Dailymail dat dit in Groot Britanie verwacht word.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-20...ly-October.html
Ik ga dus voor, Koude winter met een aantal sneeuwdagen. | Gewijzigd: 20 september 2011, 15:57 uur, door henk55
http://www.dailymail.co.uk/news/article-20...ly-October.html
Ik ga dus voor, Koude winter met een aantal sneeuwdagen.
Is dat artikel eigenlijk wel serieus te nemen? Heb meer het idee dat er is geschreven wat de meeste aandacht trekt...
Weatherbell sees the impact of this return La Nina will be again global in nature and significant. Another harsh winter is expected in China and at least the first half of the winter in North America and Western Europe. More heavy snow will accompany the cold as our outlook will show next week
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
We kunnen het wel mooi maken, maar belangrijkste is de uitkomst ervan We gaan ons best doen
Jaa bedoel het.. Maarja het gaat om het geheel, dat je er de tijd insteekt enzo.. Chapeau
En effe over sneeuw.. halve meter op het nieuws gezien, ik verlang D (zal wel nooit zoveel liggen maarja gaat gewoon om de SNOW )
En hij moet wel even boven het herfstdiscussie blijven heh
Lees ik ook nog dat we nog temps boven de 20 krijgen?
ik vind het nu wel welletjes, als er dan geen herfststormen willen komen dan maar gauw seberische temperaturen.
Elfsteden tochtje al in November en dan een flink pak sneeuw er achteraan | Gewijzigd: 21 september 2011, 10:38 uur, door Musselkanaalder
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
maar vroeger werdt altijd gezegd hoe meer eikels aan een boom hoe strenger de winter!!
en als ik nu bij ons in het park bekijk
liggen er belachelijk veel eikels op de grond
vondt er verleden jaar al veel liggen
maar heb de indruk dat er nu nog veel meer zijn
maar vroeger werdt altijd gezegd hoe meer eikels aan een boom hoe strenger de winter!!
Werd in de herfst van 2005 of 2006 ook gezegd...
"Vallen de eikels voor St. Michiel (29 sept.) dan snijdt den winter door lijf en ziel".
Kijk dat klinkt goed
Maare ken je deze ook:
Roert koning winter vroeg met zijn staf, dan legt hij al snel weer zijn graf.
Weet niet of deze precies juist is geschreven maar ik heb hem een aantal keren gelezen ergens. | Gewijzigd: 21 september 2011, 17:46 uur, door weerfreak