Een winter is leuk als het ECHT winter is.
Mag van mij snel gebeuren, eerst nog een mooie herfststorm en dan mag het van mij sneeuwen, vriezen dat het kraakt en de sneeuw mag jagen en ophopen in de straten
zoiets mag altijd herhaald worden in de winter natuurlijk
kan hem alleen niet gevonden krijgen
Volgens mij was dit op 17 December 2009? In Almere toen meerdere keren onweer icm sneeuw meegemaakt..
119 Sneeuwdagen
3 Polar Lows
Elfstedentocht in December
Sneeuwdump in Axel
Sneeuwduinen
Sneeuwbommetjes
Sneeuwjacht
Poolsneeuw
Mensen die zeuren omdat ze niet genoeg sneeuw hebben gehad
Dichtgevroren Noordzee
Pinguins in de Waddenzee
en mammoeten op de Veluwe
ps.
Ik kan hier geen garanties over geven, maar waarschijnlijk zal het zo gaan verlopen..
ow ja en 99% kans dat het strooizout op 13 December op is..
119 Sneeuwdagen
3 Polar Lows
Elfstedentocht in December
Sneeuwdump in Axel
Sneeuwduinen
Sneeuwbommetjes
Sneeuwjacht
Poolsneeuw
Mensen die zeuren omdat ze niet genoeg sneeuw hebben gehad
Dichtgevroren Noordzee
Pinguins in de Waddenzee
en mammoeten op de Veluwe
ps.
Ik kan hier geen garanties over geven, maar waarschijnlijk zal het zo gaan verlopen..
ow ja en 99% kans dat het strooizout op 13 December op is..
Wat een onzin weer....
Rond 20 december verwacht ik een inval van koning winter. Een week of 3 zal er dan een koude NO-O wind staan. Op enkele dagen zal sneeuw vallen. Sneeuwval vergelijkbaar zoals vorig jaar verwacht ik niet. Dan (we praten dan over de tweede decade van jan.) verwacht ik enkele weken normaal winterweer met 's nachts her en der wat vorst maar neerslag in de vorm van regen. In februari verwacht ik nog een opleving met enkele dagen matige vorst overdag, maar geen tot weinig sneeuw van betekenis. Zo tegen eind februari is het gedaan met de winter.
Echt 'warme' dagen verwacht ik niet tijdens de winter. Wel zal er zo nu en dan flink wat wind staan. (uit W-NW)
Enfin; leuk om te lezen, uitgebreid verhaal met verschillende verwachtingen cq prognoses. Doch komt het allemaal redelijk overeen met elkaar, wat het gevoel geeft dat de uitkomsten mogelijk grotere kansen hebben daadwerkelijk zo uit te komen. En met een beetje wishfull thinking geeft dat tezamen erg goede hoop.
Na het lezen van deze winterverwachting en de heldere uiteenzetting kan ik deze prognose moeilijk bedingen, ik heb geen tegenargumenten. Ik kan dan ook alleen maar meegaan (hoe makkelijk) in deze verwachting. Koud en sneeuwrijk dus. Ik ben wel benieuwd of er nog meerdere winterverwachtingen binnen sijpelen de komende tijd en of er prognoses zullen zijn die haaks staan op dit verhaal.
Maar goed; dit verhaal komt aardig overeen met wat ik wens, namelijk ook een koude en sneeuwrijke winter. Als ik kijk naar wat ik het mooiste scenario vind dan heb ik het liefst maar twee maanden winter, dus december en januari, in oktober en november gewoon volop herfst en vanaf februari mag heel langzaam de overgang naar de lente starten. Dus het liefst in december volop sneeuw, leuk zo bij alle feestdagen en in januari dan meer de nadruk op flinke vorst met wat minder of juist geen sneeuw.
Nou krijg nu eigenlijk stiekem toch een beetje zin in de winter, best gezellig weer dat lantaarnpaalstaren en niet bestaande polar lows volgen. We zullen het zien... En die mammoeten op de veluwe, ik ga ervoor!
Volledig eens met jou. Niets is leuker dan een mooi pak sneeuw in december. Het past gewoon bij die maand. Zeker i.c.m. alle versieringen en verlichting (buiten). Toch denk ik dat de winter pas rond 20 december op gang komt. Misschien wel optijd!.
En wat januari betreft, een maandje ijzige kou is ook best te pruimen. Liefst wel zonder gladheid.