Er zijn ook bedrijven die de camera aanbieden onder de 400 euro maar die zijn zonder de lens dus alleen de body(Camera)
Als je voor de NikonD3100 gaat zal ik hem bij Bol dan ook halen die heeft de laagste prijs met de lens er bij!
dit is trouwens een top site over camera reviews http://www.dpreview.com/
je kan alle specs naast elkaar leggen en kijken wat er uit komt | Gewijzigd: 13 september 2011, 21:53 uur, door Klapper
Staat veel informatie en verschillende instapcamera's zoals de D3100 en de D90. Houd er bij de D90 rekening mee dat dit model al een aantal jaren mee gaat, deze camera is bijna EOL (end of life) en ondertussen vervangen door de D7000. Neemt niet weg dat het nog steeds een goede camera is. Met de D90 kun je bijvoorbeeld niet full HD filmen, met de D3100 wel.
Ik ben zelf ook van plan een instap dslr te gaan kopen, waarschijnlijk wordt het een D3100 + 18-105 VR. Dit objectief schijnt beter te zijn dan de 18-55VR. Houd bij aanschaf er rekening mee dat je dus een body nodig hebt, een objectief, minimaal één geheugenkaart en een fototas. Tip: ga een middagje naar de media markt en bekijk ze in het eggie!
Ik vraag me af welk objectief je het beste kan gebruiken voor het fotograferen van onweer? | Gewijzigd: 13 september 2011, 21:59 uur, door Reutel
Er zijn ook bedrijven die de camera aanbieden onder de 400 euro maar die zijn zonder de lens dus alleen de body(Camera)
Als je voor de NikonD3100 gaat zal ik hem bij Bol dan ook halen die heeft de laagste prijs met de lens er bij!
Nee hoor...
http://www.kieskeurig.nl/spiegelreflexcame...942136/#prijzen
werk jij toevallig bij de Bol ofzo
klopt, ik was ook naar de winkel gegaan met het idee om camera 1 (nikon D5100) te kopen, maar camera 2 (d90) lag veel beter in mijn handen en dus ben ik daarvoor gegaan.
Moraal, in de winkel kun je pas echt beslissen welke camera bij jou past (<-- dat is mijn mening dan )
Marcel
Ik vraag me af welk objectief je het beste kan gebruiken voor het fotograferen van onweer?
Groothoek, = 18mm.
Zit dus op beide lensen.
Nee, maar wil zelf ook de Nikon D3100 binnekort gaan kopen en ik haal m bij Bol.
En met de wat duurdere uitvoeringen kun je dus weer besparen op je objectieven want deze hoefen geen interne scherpstelmotor te hebben(meestal iets goedkoper). Wat de meeste instapmodelcamera's wel moeten hebben.En je kunt dus oude objectieven ook gebruiken met alle functies.
Maar de D90 is een mooi werkpaard.
Maar tis maar een tip
Success met je keuze
Nja, vanaf point&shoot kun je het beste overgaan op de D3100. Ik mis vrij weinig functies en zit toch al op een aardig niveau vind ik zelf. Lenzen hoeven sowieso geen interne scherpstelmotor te hebben want de meeste lenzen waarbij dat nodig is zijn macrolenzen en dan heb je toch niks aan de autofocus.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
ik leg het uit
ik stap voor het eerst van zo'n olympus van 40 euro over naar een echte camera
dus is dus voor mij echt totaly nieuw.
ik twijfel nog steeds tussen die
nikon d3100
en de canon eos 1100d
tot nu trek ik naar de nikon qwa uiterlijk
ik neem aan als ik zon ding koop dat de standaard lens erbij zit
evt koop ik naderhand en losse lens .
graag uitleg voor ik iets doe waar ik spijt van krijg
Ja een camera kopen is geen eenvoudige zaak.
Er staan genoeg topics op o-o over camera's.
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showforum=65
In bijna ieder topic staat ook te lezen: Ga naar mediamarkt en hou verschillende camera's vast, ruiken, proeven, voelen.
Camera's worden verschillend aangeboden, alleen de body, body en één kitlens, of body met meerder kitlensen.
De kitlens is meestal tussen de 18-55/70mm,de tweede kitlens vanaf 55-150/200mm.
Neem geen overhaaste beslissing het is nog maar september en nog geen 25 december!
Ik ben vanavond naar de mediamarkt geweest om nikon d3100 en de canon 1100d te bekijken.
Bij de mediamarkt zijn ze in de aanbieding en schelen elkaar 10 euro. (beide met 18-55 lens)
Ik vond persoonlijk de canon fijner in de hand liggen. Prijzen van accessoires liggen ook bij elkaar.
Zit nu ook te twijfelen waar mijn keus naar toe gaat... Wie helpt me de knoop doorhakken?
Ik ben vanavond naar de mediamarkt geweest om nikon d3100 en de canon 1100d te bekijken.
Bij de mediamarkt zijn ze in de aanbieding en schelen elkaar 10 euro. (beide met 18-55 lens)
Ik vond persoonlijk de canon fijner in de hand liggen. Prijzen van accessoires liggen ook bij elkaar.
Zit nu ook te twijfelen waar mijn keus naar toe gaat... Wie helpt me de knoop doorhakken?
Dat ben jij zelf. Kijk, Je moet een camera vasthouden, en aanvoelen welke het fijnst aanvoelt qua bediening. De een vind canon fijn, de ander Nikon, de ander sony, etc.
De 2 camera types die je daar hebt zijn ongeveer dezelfde kwaliteit. Kniesoor die de verschillen daadwerkelijk merkt. Persoonlijk zou ik voor de canon gaan, maar dat is omdat ik al jaren een canon heb en omdat ik die makkelijk (blindelings) kan bedienen. Voor de kwaliteit foto's is het nagenoeg geen verschil.
Ik hoop je daarmee geholpen te hebben
http://www.bol.com/nl/p/elektronica/canon-...1124/index.html
scheelt je to ff 20 euri's
ik wou via bol doen ivm de voordeel paket wat erbij staat
http://www.bol.com/nl/p/elektronica/canon-...1124/index.html
scheelt je to ff 20 euri's
ik wou via bol doen ivm de voordeel paket wat erbij staat
nou ja 'voordeelpakket', die 4gb kaart heb je voor 7,5 euro, een UV filter kost ook niet veel meer dan een tientje en zo'n cheapy tasje.. hmm!!! ik ben er 2 jaar geleden ook ingetuind, maar uiteindelijk baalde ik er stevig van dat ik die dingen erbij had gedaan. Ik heb destijds bij de mediamarkt een Canon 1000d + kitlens en tamron 55-200 lens voor 444 euro gekocht.. Maar goed ik ben nog steeds uiterst tevreden met m'n body!
dus ik zal je een canon aanraden
Wil je bij een DSLR echt scherpe onweerfoto's dan moet je vaak handmatig scherpstellen en dat is nu juist bij de kitlenzen niet altijd makkelijk.
Ik zou daarom ook de 'betere' compactcamera's meenemen in je overweging. De Canon Powershot serie (bijv SX30 met image stabilizer, of -ietsje duurder- de G12 zijn ook prima camera's. Voordeel van een compactcamera is dat deze ook wat makkelijker mee te nemen, en ook snel voor andere situaties in te zetten is. Als je de smaak te pakken hebt kun je altijd nog overstappen op een DSLR.
Tja...nou heb ik waarschijnlijk nog moeilijker gemaakt...
ter illustratie dat een compactcamera ook aardige plaatjes kan schieten: onderstaande foto's zijn jaren geleden met respectievelijk een Canon G2 (4MP) en een Nikon Coolpix 990 (3.3MP) genomen:
Wil je bij een DSLR echt scherpe onweerfoto's dan moet je vaak handmatig scherpstellen en dat is nu juist bij de kitlenzen niet altijd makkelijk.
truukje:
camera op handmatig focus zetten, dan de grootst mogelijke telestand nemen, daarmee scherpstellen op he object en dan weer uitzoomen tot je de gewenste hoek hebt. Gaat natuurlijk beter als je de 18-105 o.i.d. ipv de 18-55 neemt