Allemaal heerlijk toch?
Dijken en kust is me zowiezo te vlak.... Ik hou zelf wel van 30 graden en meer. ik heb de pest aan kou.
En weet je waar ik helemaal sjaggerijnig van wordt? Echt boos, verdrietig, gekweld en ge$$*$&???
Dat is van vorst, niet alleen omdat het koud is (brrr) maar ook omdat televaag en sbs meteen beginnen over elfstedentochten.... en dan komen die Friezen weer met "da's typisch westers om daar nu al over te beginnen" terwijl iedereen die na september naar friesland gaat weet dat de oogjes daar al gaan glinsteren en en lippen worden afgelikt zodra iemand het woordje "elf' noemt, en dan gaat het niet over de elfde van de elfde.
En dan gaat het vriezen en dan moeten mensen weer zo nodig gaan schaatsen end an regent het weer annuleringen in mijn horeca zaak omdat mensen niet kunnen komen vanwege blessures. En dan krijgen we weer "oranjemutsenrelames". de Nederlandse winter is geen winter meer maar een commercieel rookworsten en erwtensoepspektakel geworden.
Want hoewel het zo is wat dit onderzoek zegt, is het niet het hele verhaal.
Ik werk nu al 10 jaar in de horeca op Terschelling. Daar krijg je elke dag veel mensen lang. Sommige dagen is iedereen erg prikkelbaar. Dan kan het ook prima weer zijn.
Mijn theorie is dat het met snelle drukschommelingen te maken heeft. Als er lagedruk in aantocht is en de luchtdruk daalt stevig dan kan het best nog prima weer zijn, maar merk je het toch al goed. Net zoals kotertjes die druk worden voordat er storm komt.
Oh, was er trouwens niet een hele wetenschappelijke stroming die de invloed van het weer op de mens bestudeert? Volgens mij heeft Johann daar wel eens over geschreven.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Want hoewel het zo is wat dit onderzoek zegt, is het niet het hele verhaal.
Ik werk nu al 10 jaar in de horeca op Terschelling. Daar krijg je elke dag veel mensen lang. Sommige dagen is iedereen erg prikkelbaar. Dan kan het ook prima weer zijn.
Kan ook aan de koffie liggen .
Maar dan kun je misschien gaan onderzoeken of temperatuur. luchtdruk, luchtvochtigheid van invloed is op de koffie. Of op hoe mensen smaken ervaren.
Maar dan kun je misschien gaan onderzoeken of temperatuur. luchtdruk, luchtvochtigheid van invloed is op de koffie. Of op hoe mensen smaken ervaren.
Zou ook met luchtdruk te maken kunnen hebben (kijk maar naar het voorbeeld van hoe kinderen reageren op het weer)
Komt er storm dan zie je dat kinderen zich drukker gaan gedragen , etc.)
Mijn humeur wordt beter met bergen sneeuw en ijsbanen. Over gladheid gesproken, als er gestrooid is en het wordt een natte drap of het vriest weer op dan ontstaan er meer problemen dan lopen over een verse laag sneeuw, vooral als deze poederig is. | Gewijzigd: 21 september 2011, 13:52 uur, door sneeuwschuiver
Ik word chagorijnig van een saaie dag regen/motregen.
Extreem weer is tuurlijk helemaal top, maar je kunt me ook blij maken met een dag volop zon