Het weer en een goed of slecht humeur hebben wel degelijk met elkaar te maken. Dat concluderen onderzoekers van de Universiteit Utrecht op basis van onderzoek onder ongeveer duizend Nederlanders.
De resultaten zijn vandaag naar buiten gebracht en verschijnen in het wetenschappelijke tijdschrift Emotion.
'We hebben bij de groep ondervraagden niet vooraf gemeld dat het om een weeronderzoek ging', aldus onderzoeker Theo Klimstra. 'Ze moesten alleen aangeven hoe ze zich voelden op schaal van 1 tot 10.'
Uit het onderzoek bleek dat ongeveer de helft van de ondervraagden hun humeur niet liet beïnvloeden door het weer, de andere helft voelde zich wel degelijk beter of slechter bij voor hen goed of slecht weer. 'Er is dus wel degelijk een effect waarneembaar', aldus Klimstra.
Bron: AD
[...]
Bron: AD
Dat klopt wel in veel gevallen...
Mij maakt het niet zoveel uit, ik vermaak me altijd wel.
Ik wordt alleen een beetje sjagggie als het me slecht uit komt, zoals afgelopen weekend, ik moest nu eenmaal werken. Nou trok het redelijk gunstig zodat ik nog wat plaatjes heb geschoten maar toch. Weekend komt me vaak slechter uit dan door de week.
Dan ventileer je dat en dan krijg je readties als "dan neem je toch vrij" (kan natuurlijk niet als je als bedrijfsleider in de Horeca werkt..) en als dat dan in één zin gaat met "ik kan niet door de week want dan moet ik overdag werken" (neem dan vrij zeg ik op mijn beurt) dan wordt ik niet vrolijker.
oja, sneeuw, daar wordt ik wel wat "lichtelijk geirriteerder"van, hebben we nu wel genoeg gehad voro de rest van de eeuw, is een uurtje of wat leuk voor de foto's maar verder alleen maar troep en overlast...
ik vind dat je niet zo moet klagen over de sneeuw. ik denk dat er meer plezier aan beleefd word dan irritaties, al moet ik zeggen dat het geen weken lang moet blijven liggen.
ik ben ook maar een zelfstandig ondernemer (metselaar) die niet met de vorst kan werken ( kost hoop geld )
maar toch zie ik het van de ''zonnige'' kant
weather without storms is no weather at all.
ik ben ook maar een zelfstandig ondernemer (metselaar) die niet met de vorst kan werken ( kost hoop geld )
maar toch zie ik het van de ''zonnige'' kant
Het moet juist wel weken lang blijven liggen. Idealiter zou er een flink pak sneeuw vallen en zou het vervolgens alleen maar zonnig en koud worden. Wat denk ik aan de sneeuw de afgelopen 2 winters de grootste irritaties veroorzaakte was het feit dat het maar bleef vallen.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Citaat van Maxim1110, maandag 12 september 2011, 19:15 uur Het moet juist wel weken lang blijven liggen. Idealiter zou er een flink pak sneeuw vallen en zou het vervolgens alleen maar zonnig en koud worden. Wat denk ik aan de sneeuw de afgelopen 2 winters de grootste irritaties veroorzaakte was het feit dat het maar bleef vallen.
tja maar sneeuw en daarna 2 weken zon gaat niet samen over het algemeen, ze hebben er zelfs een spreekwoord over gemaakt ''het verdwijnt als sneeuw voor de zon'
beter dan die stomme bewolkte lucht met om en de nabij het vriespunt met harde wind, dat voelt meestal kouder aan dan zonnig weer en een temp van -8 graden.
Ik word ook chaggie als het regent en hard waait, dus ik snap wel dat mensen een slecht humeur er door krijgen.
hoe slechter het (zomer)weer, hoe minder kans op extremen..
Nou dat valt wel mee, dit jaar toch wel meer extremen gehad dan het jaar daarvoor
Zolang er genoeg variatie in het weer zit zal je mij niet horen.
Maar wat is de defenitie van slecht weer?? Dat is voor de een heel anders dan voor een ander. | Gewijzigd: 14 september 2011, 12:41 uur, door Fluffje
Ik denk dat 80% van de mensen slecht weer verstaat onder regen en veel wind, 10% v/d mensen te warm en te benauwd slecht weer vind en die andere 10%, geen idee! | Gewijzigd: 14 september 2011, 10:05 uur, door Roan
In Nederland gaat dat vaak niet samen, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan. Als er zich na de sneeuwval een sterk scandihoog opbouwt dan kan het wel degelijk. Ik ben afgelopen jaar in januari ook een week in Oostenrijk geweest. Veel sneeuw, alleen maar zon, en het voelde best warm aan, maar de sneeuw bleef liggen. In Scandinavie is het precies hetzelfde, vooral in het noorden. Voor zover de zon daar uberhaupt nog opkomt is het er vaak heel zonnig in de winter.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Allemaal heerlijk toch?