Rustig maar kerel, ik ben ook geen wetenschapper en ook geen zeeuw dus dat gaat natuurlijk weer helemaal nergens over!!
En wat is jou theorie?......
reden aanpassing, typfouten gecorrigeerd.
Ik ook niet, maar ik doe ook gewoon mee op dit forum, en dan mag ik gewoon mijn gedachten uiten. Dat doet iedereen toch? Daarom is het toch een discussie forum?
Maar goed, laat maar... no problemos
Hmm, ik heb geleerd met radio navigatie dat het bereik van een radiosignaal ongeveer range = (wortel/Flightlevel) x 12.
Van een hoogte van FL350 is je range ongeveer 220NM wat neerkomt op 407 km's. Dus ik zou een flinke onweersbui, echt net kunnen zien op 400 km afstand. Wat betreft de sataliet...
Wat bij deze formule bij staat is dat dit een rechte lijn benaderd, met een klein beetje verbuiging om te horizon. Midden spanje ligt op, nja wat is het? 1600 km afstand. Ik heb even 870NM gepakt. 870/12=72.5. 72.5^2=5256. Dus dat ding moet dan minimaal op FL5256 zitten.. dat is 157km. En dat kijk je echt recht op de horizon, dus om hem echt te zien moet hij nog hoger. Maar dat terzijde. Mja dat is natuurlijk weer uitgaande van de ISA atmosfeer en ik heb geen idee hoeveel km's daar tussen zit. Maar goed, ik dacht ik beredeneer het even op deze manier
Kan zijn dat het qua zicht anders zit ofzo maar ik dacht, radiogolven/licht.. 1 pot nat | Gewijzigd: 24 september 2011, 02:04 uur, door Amarpilot
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Wordt dus geen lichtshow, maar Wat als die toch door draaien naar noorden afwijkt? Zeer kleine kans i guess
:P Ach. het is slechts een theoretische benadering. Het kan ook anders liggen. Maar ik acht persoonlijk de kans erg klein dat er iets te zien valt. Maar goed, de baan, en de tijd wanneer dat ding eens neerkletterd is gewoon onbekend tot het gebeurt Maar I am going to call it a night.
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Bron:Spaceflight Now.com
Nasa verwacht dus binnen het uur dat de satelliet de dampkring zal binnen dringen.