EDIT: het bericht wordt ook weer tegengesproken. Mysterie bestaat nog steeds!
Sowieso apart dat men een heel bericht gebasseerd op 1 lokale bewoner. Dus logisch dat het zo snel weer wordt tegengesproken.
Ben benieuwd:)
Deze ronde over Schotland, Denemarken en Zuid Zweden ten noorden van ons over.
Ik kom nu dus net op internet een lees over de meldingen in Zeeland en West Brabant en moest hier gelijk aan denken. Een paar dingen kan ik niet helemaal plaatsen, omdat ik buiten het gebied van de meldingen zit (Tilburg). Wel woon ik in een appartement op de 14e verdieping, dus wellicht dat hierboven geluid en licht wat eerder opgemerkt worden. Wat ook niet klopt is dat tussen de flits en de knal zo'n 10-12 seconde zat, da's maar zo'n 4 kilometer.
Als de knal die ik heb gehoord dezelfde is dan die in Zeeland, denk ik dat een meteoriet schuin over brabant, zeeland in is geslagen.
Ben benieuwd:)
Er is een politieheli onderweg naar dit gebied met warmtebeeldcamera! Het moet niet gekker worden!
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Tenminste, ik hoop het niet:P zit niet te wachten op een sateliet schotel antenne ontvanger in mn huiskamer
Nou hier zit hij nog op 160 km hoogte, en de tijd loopt goed.
Hij stijgt zelfs weer lichtjes.
Wie is 'ze'? Bron graag.
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Een afgedankte satelliet staat op het punt terug te keren naar de aarde. Het grootste deel van het ruimteafval verbrandt in de dampkring, maar enkele tientallen delen overleven dat waarschijnlijk. Die komen neer op het aardoppervlak of in zee. Dat heeft de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA vandaag gemeld.
De kans is miniem dat mensen gevaar lopen. 'In 54 jaar ruimtevaart is nog nooit iemand gewond geraakt door terugkerend puin', zegt Nicholas Johnson, leider van het Amerikaanse ruimteafvalprogramma. Het terugkerende stuk afval is een Amerikaanse onderzoekssatelliet, die in september 1991 in een baan om de aarde is gebracht. Het vaartuig weegt in totaal ongeveer 6 ton.
Rond de aarde zweven honderdduizenden grote en kleine brokstukken. Die hoeveelheid afval groeit met elke raketlancering. Pogingen het puin op te ruimen zijn nog niet van de grond gekomen.
Bron: AD | Gewijzigd: 12 december 2017, 15:04 uur, door Joyce.s
Hm, het ISS zit wel even wat hoger. Ik denk dat zodra hij verbrand, het te laag is om het bijv hier te zien als het in Spanje gebeurt.
Die lijn die ik zie die gaat over het uiterste van noord frankrijk...