Maar even serieus. Wat ik ervan begrijp is dat deze ongecontroleerde crash komt omdat de brandstof op is in dat ding. Mocht dat zo zijn, is er dus uit commercieel oogpunt voor gekozen (immers is alle brandstof verbruikt voor het functioneren) om dat ding ongecontroleerd ergens god mag weten waar neer te laten storten. Normale procedure is volgens mij dat het laatste restje brandstof wordt gebruikt om dat ding in zo'n positie te manoeuvreren dat het ergens in de oceaan ploft. Nu dus niet met gevolg een kans op schade en zelfs doden. Vreemde gang van zaken. Vind dit echt niet kunnen.
Nah het was de koelvloeistof die opraakte waardoor de infrarood meter te veel last kreeg van eigen warmte.
Ding is gewoon afgedankt verder ennuh er valt ook weinig te sturen aan zes ton materiaal dat al veel invloed (wrijving) ondervindt van de atmosfeer.
Onprettig idee ook dat het ISS nog veel lomper is
Tevens ketst het ding momenteel als een kiezel op de vijver af waardoor de baan meer elliptisch wordt,en wat ook het "dalen" en vervolgens weer opstijgen verklaart.
Plutonium-238 kan gedurende lange tijd vrijwel constant elektrisch vermogen produceren. Verschillende satellieten en ruimtesondes zijn uitgerust met een zogenoemde RTG. De afkorting RTG staat voor ‘radioisotope thermoelectric generator’. Warmte wordt geleverd door radioactief verval van plutonium. Die warmte wordt rechtstreeks omgezet in energie.
Nope. Geen RTG in UARS. Ding draaide gewoon op zonne-energie. Geen radioactief materiaal aanwezig.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Nou ik hoor toch andere geluiden.
Ja, ergens onder Planeet X en boven de aanstaande komst van interstellaire reuzensprinkhanen.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
vergeet de planeet van E.T. niet.
Maar hij stijgt steeds en dan daalt ie weer effe wel vaag eigenlijk...
of is dat normaal? | Gewijzigd: 23 september 2011, 21:13 uur, door parish
Maar hij stijgt steeds en dan daalt ie weer effe wel vaag eigenlijk...
of is dat normaal?
Welnee joh, iedereen weet dat E.T. een false-flag operation was om de landing van de Grebulons op Mars te verbergen...
OT: Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik weet wel dat de aarde niet helemaal rond is. Op de evenaar is ie wat dikker. Elke keer naar de evenaar loopt de hoogte dus terug en elke keer van de evenaar af loopt de hoogte weer op. Gok ik....
Ding is gewoon afgedankt verder ennuh er valt ook weinig te sturen aan zes ton materiaal dat al veel invloed (wrijving) ondervindt van de atmosfeer.
Onprettig idee ook dat het ISS nog veel lomper is
Tevens ketst het ding momenteel als een kiezel op de vijver af waardoor de baan meer elliptisch wordt,en wat ook het "dalen" en vervolgens weer opstijgen verklaart.
Die dingen zijn toch enigszins te manoeuvreren door gas pulsen?
Dan moet je je niburu ignore filter ff nakijken.
Ding is thermosfles met grote lege tanks waar koelstof in zat,relatief licht geheel maar door de geringe massa/volume verhouding ook snel afgeremd door atmosfeer waardoor de kans op niet verbranden relatief groot is.
En zoals al aangegeven geen nukestroom maar zonnepanelen stroom,is ook goed te zien als je een grote verrekijker of telescoop hebt thuis.
De zonnepanelen zijn namelijk goed en zelfs nog beter dan die van het ISS te zien momenteel.
heb idd even zitten kijken en bij de evenaar zakt ie idd verder richting aarde en weer verder van de evenaar stijgt ie weer... dus goed gegokt denk ik
Volgens het Center for Orbital and Reentry Debris Studies (CORDS) zal de Amerikaanse UARS (‘Upper Atmosphere Research Satellite’) satelliet vermoedelijk komende nacht om 05.16 uur Nederlandse tijd de atmosfeer binnendringen en zullen brokstukken van de zes ton wegende satelliet ergens in de Sahara neerkomen, de grote woestijn in het noorden van Afrika.
Volgens het Center for Orbital and Reentry Debris Studies (CORDS) zal de Amerikaanse UARS (‘Upper Atmosphere Research Satellite’) satelliet vermoedelijk komende nacht om 05.16 uur Nederlandse tijd de atmosfeer binnendringen en zullen brokstukken van de zes ton wegende satelliet ergens in de Sahara neerkomen, de grote woestijn in het noorden van Afrika.
Gezien de bolling van de aarde... moeten we dat nog steeds kunnen zien op die hoogte? Even uitgaand van een perfect weerbeeld natuurlijk.
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Voor iedereen die het maar niet lukt om op deze server te komen (zoals ik), hier een mogelijk alternatief dat de huidige positie van het apparaat laat zien:
http://www.spaceflightnow.com/uars/status.html
Details ook te volgen via twitter:
http://twitter.com/#!/UARS_Reentry