lijkt me wel erg gaaf om te zien ( als er al wat te zien valt)
Maar kunnen ze bij NASA niet de lijn die dat "gevaarte" nu volgt uitrekenen ? dan weten ze in ieder geval waar ongeveer of is dit iets te veel gevraagd voor NASA? | Gewijzigd: 22 september 2011, 16:07 uur, door parish
lijkt me wel erg gaaf om te zien ( als er al wat te zien valt)
Maar kunnen ze bij NASA niet de lijn die dat "gevaarte" nu volgt uitrekenen ? dan weten ze in ieder geval waar ongeveer of is dit iets te veel gevraagd voor NASA?
Waar het ding neerkomt is nogal afhankelijk van een aantal factoren, zoals de hoek waarin het de atmosfeer binnengaat enz..
Hier iets meer info:
http://www.washingtonpost.com/national/hea...mK_graphic.html
en natuurlijk hier:
http://www.nasa.gov/mission_pages/uars/index.html | Gewijzigd: 22 september 2011, 20:57 uur, door Tom van der Molen
No info :S
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Een afgedankte satelliet keert vrijdag terug naar de aarde. In de loop van de avond (Nederlandse tijd) verbrandt het ruimteafval grotendeels in de dampkring. Tientallen onderdelen overleven dat waarschijnlijk. Zij wegen in totaal honderden kilo's en zullen met hoge snelheid neerstorten. De restanten van de satelliet kunnen inslaan op het aardoppervlak of in zee. Waar dat gebeurt, is nog volstrekt onzeker, maar West-Europa ligt in de gevarenzone.
Het terugkerende stuk afval is een Amerikaanse onderzoekssatelliet, de Upper Atmosphere Research Satellite (UARS). Die is in september 1991 in een baan om de aarde gebracht en sinds 2005 buiten gebruik. De satelliet weegt in totaal ongeveer 6 ton en is 10 bij 5 meter groot. De ondergang van de UARS wordt de grootste satellietcrash in meer dan 30 jaar tijd. In 1979 stortten onderdelen van het ruimtestation Skylab neer in het westen van Australië. Daarbij raakte niemand gewond.
Bron Nu.nl
No info :S
zou ik ook graag willen weten idd
Waar dat gebeurt, is nog volstrekt onzeker, maar West-Europa ligt in de gevarenzone.
Zou het dan toch?
Als de satelliet in West-Europa neerstort is het zeker aannemelijk dat hij op land terechtkomt.
Ben benieuwd.
omdat t toch wel met grote snelheden naar beneden valt lijkt mij. | Gewijzigd: 23 september 2011, 10:15 uur, door parish
De brokstukken zijn simpelweg te klein om grote effecten te creëren bij impact in het water.
Het grootste stuk zou ca 150 kilo wegen, dat komt neer op een stevig stuk rotsblok
Maar als zo'n brok van 150kg op het land (hopelijk niet op een huis) terecht komt, is het wel een flinke klap. Hoe zal je huis er uit zien als die daar op terecht komt? Wat kan de bewoners overkomen? Nog even afgezien van mogelijke radioactieve straling van dat puin.
Nog steeds de vermelding dat het te vroeg is om te voorspellen hoe laat en waar, maar voorspellingen zal meer verfijnd worden in de komende 24 uur. Maar het kan vanmiddag of vanavond Amerikaanse tijd zijn, dus voor Nederland vanavond laat of vannacht. Dat is binnen 24 uur na deze update. Ik hoop niet dat ze ons pas vertellen waar die terecht komt als die reeds gevallen is....
Update #9
Fri, 23 Sep 2011 04:01:35 AM GMT+0200
As of 9:30 p.m. EDT Sept. 22, 2011, the orbit of UARS was 110 mi by 115 mi (175 km by 185 km). Re-entry is possible sometime during the afternoon or early evening of Sept. 23, Eastern Daylight Time. The satellite will not be passing over North America during that time period. It is still too early to predict the time and location of re-entry with any more certainty, but predictions will become more refined in the next 24 hours.
http://www.nasa.gov/mission_pages/uars/index.html
Waar dat gebeurt, is nog volstrekt onzeker, maar West-Europa ligt in de gevarenzone.
Bron Nu.nl
lol.. de hele wereld ligt in de gevarenzone.. Wat een stomme zin.. weer paniekzaaierij.. thanks media! doe je weer goed.
De hele wereld? Nasa: 'The satellite will not be passing over North America during that time period.' En dat staat er al enkele dagen. | Gewijzigd: 23 september 2011, 12:08 uur, door Ben47
Zie hier voor filmpje van sataliet en waar die kan vallen. Ik gok Griekenland, die vallen dit jaar wel vaker in de prijzen
Glenn