Mijn eerste indruk is dat het te zwak is voor Nederland om poollicht te geven.
De snelheid nam slechts beperkt toe (nauwelijks boven de 400 geweest, terwijl 600 a 700 goed zou zijn). De dichtheid was even bijna 35 deeltjes per cm3, dat is wel erg hoog.
De sterkte van het magneetveld in de zonnewind reageerde eerst niet, maar zit nu tussen de 20 en 25, maar de richting is wel fout.
Bij elkaar: even blijven volgen hij het zich ontwikkelt, kijken wat de Kp en magnetometers op aarde gaan doen.
Daniel | Gewijzigd: 9 september 2011, 21:27 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Vannacht zal er waarschijnlijk zo goed als geen kans zijn op noorderlicht in NL, ik verwacht meer van de flares die eergisteren en gisteren er waren. We zullen zien! | Gewijzigd: 9 september 2011, 19:38 uur, door Roan
Dat is genoeg... nu nog de bewolking weg!!!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Dat is genoeg... nu nog de bewolking weg!!!
Kp staat inderdaad op 7, dit wil echter niet zeggen dat je poollicht krijgt.
Wil wel zeggen dat het de moeite waard is om er achteraan te gaan!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Ik denk Noord | Gewijzigd: 9 september 2011, 21:51 uur, door onno333
EDIT: LOL het is hier helder | Gewijzigd: 9 september 2011, 23:00 uur, door onno333
De waarden zakken tevens weer dus het word wachten op het volgend schokfront dat ergens deze nacht verwacht word.
Lijkt me toch wel de moeite het in de gaten te houden.
We gaan in ieder geval weer een spannende tijd te gemoed gezien we langzaam dichterbij het zonne maximum komen in 2012-2013.
De waarden zakken tevens weer dus het word wachten op het volgend schokfront dat ergens deze nacht verwacht word.
Lijkt me toch wel de moeite het in de gaten te houden.
We gaan in ieder geval weer een spannende tijd te gemoed gezien we langzaam dichterbij het zonne maximum komen in 2012-2013.
Het is hier in west brabant vrij helder maar ligt heiig en door de sterke maan heb ik zled al moeite de grote beer te vinden (op zoek naar de supernova)
Komt het door het noorderlicht dat de lucht nu een gloed heeft, het is namelijk al de hele avond niet ECHT donker, het is meer wat je altijd hebt bij gebieden met veel kassen dat de lucht wat rood/oranje achtig is, dat is hier in Assen normaal gesproken nooit zo.. Dus mijn vraag heeft dit licht en het noorderlicht iets met elkaar te maken
waarschijnlijk heeft het niks met elkaar te maken, maar ik vraag het toch maar even
Komt het door het noorderlicht dat de lucht nu een gloed heeft, het is namelijk al de hele avond niet ECHT donker, het is meer wat je altijd hebt bij gebieden met veel kassen dat de lucht wat rood/oranje achtig is, dat is hier in Assen normaal gesproken nooit zo.. Dus mijn vraag heeft dit licht en het noorderlicht iets met elkaar te maken
waarschijnlijk heeft het niks met elkaar te maken, maar ik vraag het toch maar even
Zelfde verschijnsel bij mij maar omdat hier toch wel sprake was van wat heiigheid (kon je duidelijk zien aan de maan) hou ik het er in mijn geval op dat het een wat vreemde verspreiding van de lichtvervuiling was. Ik heb het verschijnsel wel vaker waargenomen, ook zonder zonneactiviteit. Ik wee niet of je er wat aan hebt.
Kan me in deze uitleg wel vinden, het is net zoiets als een koplamp van een auto in de mist het licht word weerkaatst kan niet weg, terwijl bij helder weer het licht alle kanten op kan.