Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Word inderdaad overal gezegt....Het is niet waarschijnlijk maar ook zeker niet uit te sluiten
Als het een naschok word dan is de kracht zeer waarschijnlijk kleiner en dus nog minder (of helemaal niet) voelbaar. Maar zie vooralsnog niks aankomen als ik buiten kijk en op de radars. | Gewijzigd: 8 september 2011, 23:11 uur, door Hunder
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
voor de grap zei een van de andere ouders dat het een aardbeving was maar eenmaal thuis bleek dit dus waarheid te zijn. erg raar om dit voor de tweede keer mee te maken.
2de mooie onweersdag woensdag 23 mei.
Ik woon dichtbij epicentrum (als die in de buurt van Gennep lag, want ik zie verschillende meldingen over).
Met de aardbeving in roermond heb ik wel degelijk eerst een zwaar rommelend geluid gehoord, alsof
Er zware containers door de straat reden, en daarnaar begon het te beven.
Volgens mij maakt de aardbeving zelf geen geluid, aangezien de frequentie zo laag ligt dat we dat niet kunnen horen.
Misschien maken de gebouwen die in hogere harmonischen trillen het geluid.
Die hoor je wel degelijk.
Een heel diep continu geroffel, je kunt het een klein beetje vergelijken met 't laatste nagerommel van een langgerekte donderslag van heel ver weg, alleen hoor je dat dan aan één stuk en op dezelfde toonhoogte. Moeilijk te omschrijven.
Een aardbeving is zeldzaam in Nederland. We maken ons er net zo druk om als om die hier weinig voorstellende wind en waterhozen, onweersbuitjes, sneeuwduinen en weet ik wat allemaal meer.
Doordat het in verhouding tot andere natuurgeweld relatief weinig voorstelt hier, blijft het leuk. Dat dan wel weer | Gewijzigd: 9 september 2011, 00:02 uur, door zwoof