Bron: Wikipedia
Dan was het toch een flinke quake voor ons doen!
Misschien is het over een paar dagen weer raak net zoals in 1932
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Ik denk niet dat het met de zon te maken heeft, maar dat de tektonische platen nu weer aan het schuiven zijn. De ring van vuur gaat al een tijdje tekeer, botst tegen andere platen aan en gaat zo de wereld rond. Alleen zijn de breuklijnen in Nederland niet echt gerelateerd aan tektonische platen voor zover ik weet. Eerder losse breuklijnen. (not so sure on this though)
Ik weet wel dat vroeger met kolenmijnen enzo dat er wel aardbevingen plaatsvonden. In Groningen nog regelmatig ivm gaswinning e.d....
Kon het zo snel niet vinden:$, ja.. dat laatste lijkt me wel aannemelijk.. aangezien de aarde wat meer beeft. Ookal licht het niet dicht bij elkaar.. miss schokt het door? het is maar een bol. ja, dat in groningen wist ik.. maar waar nu het epic centrum zit, zitten geen kolen of gas? (ff google hoor..)
Haha
denk wel dat dieren zulke dingen aanvoellen, je hoort het te vaak dat het bijna niet meer toeval kan zijn
ookwel benieuwd na, een vriend van me zegt, optie want het duurde maar 5 seconden.. maarja, geen id of dat een goede beredenering is, ik weet wel dat k nu helemaal klaar wakker ben..
precies hetzelfde hier, mensen in zwolle hebben het wel gevoeld en ik lig 20km dichterbij en ik heb er niks van gemerkt
Daar valt niets op te zeggen helaas, onweer is makkelijker te verwachten
De tijd zal het leren Maak me er in ieder geval niet druk om.