Het mooie en rare is, is dat je zowat een rechte streep op de kaart kan leggen qua schadespoor.
Van wat ik heb kunnen zien, is dat je vanaf de Van Liersbrug in Bovensmilde een streep kan trekken zo richting de Baggelhuizerplas (o.a. de Vliegvisvereniging). De schade begint zoals ik al zei (en van wat ik kon zien) rond de Van Liersbrug.
Bomen, boomkruinen, auto's en een enkele woning hebben daar schade opgelopen. Aan de Hoofdweg is van een dikke eik de gehele kruin eraf geknakt, er staat nog alleen een stompje van een 3 meter hoog.
Als je dan verder rijdt naar Assen toe zie je aan de westkant van het Pelinckbos een enorme ravage in het bos. Het is pak 'm beet tussen de 50 tot 100m breed.
Plus de reportage van jou kant kom ik tot deze conclusie. Wat het dan precies is geweest is nog onduidelijk. Je leest er verschillende dingen over maar was het nou een (micro- of down)burst of een tornado??
Klopt. Iedere keer als ik er weer langs fiets als ik naar school ga denk ik weer aan dat moment waarop het gebeurde. Een wat je verteld, het klopt. Er is een soort van schade spoor ontstaan met als begin de van Liersbrug tot en met het bos net achter fietscross vereniging FC Unitas.
Vandaag fietste ik toevallig met een kameraad langs de Drentse Hoofdvaart (het stuk tussen Kloosterveen en Bovensmilde, en inderdaad, daar was zelfs bij een groente en fruitteler een hele kruin van een boom afgewaaid met schade aan de woning.
Ik zit te overwegen (indien ik niet te krap zit met de tijd) om in het weekend nog eens het ''spoor'' te gaan bekijken. Want het lijkt mij wel heel toevallig dat er over een breedte x lengte zo'n spoor ook echt daadwerkelijk te zien is.
Dankje! Tijdens de opname bij die omgewaaide boom, gebruikte ik toevallig geen microfoon. Normaal doe ik dit wel gewoon en doe dat dan met een DAP PL-08 | Gewijzigd: 14 september 2011, 23:41 uur, door steyn95
Vandaag fietste ik toevallig met een kameraad langs de Drentse Hoofdvaart (het stuk tussen Kloosterveen en Bovensmilde, en inderdaad, daar was zelfs bij een groente en fruitteler een hele kruin van een boom afgewaaid met schade aan de woning.
Ik zit te overwegen (indien ik niet te krap zit met de tijd) om in het weekend nog eens het ''spoor'' te gaan bekijken. Want het lijkt mij wel heel toevallig dat er over een breedte x lengte zo'n spoor ook echt daadwerkelijk te zien is.
Dankje! Tijdens de opname bij die omgewaaide boom, gebruikte ik toevallig geen microfoon. Normaal doe ik dit wel gewoon en doe dat dan met een DAP PL-08
Ben dan heel benieuwd wat je zoals tegen gaat komen als je op onderzoek gaat. Blijf dit topic dan ook ff in de gaten houden.