Brandweer is met vier voertuigen tot 4 uur 's nachts op pad geweest om omgewaaide bomen weg te zagen. Vooral Bosch en Duin en Zeist-West zijn bijzonder zwaar getroffen, daar tientallen meldingen van stormschade. Vanmorgen zijn we ook alweer twee keer op pad geweest om boompjes weg te zagen en de kazerneploeg in Zeist rijdt zich ook drie slagen in de rondte. Maar goed, het was best even spectaculair!
Er was op de radar niks te zien, de bui trok Tilburg echt langs.
Maar desondanks heeft het hier een dikke 3 uur lang geflitst en 15 minuten best hard en dichtbij.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Er was op de radar niks te zien, de bui trok Tilburg echt langs.
Maar desondanks heeft het hier een dikke 3 uur lang geflitst en 15 minuten best hard en dichtbij.
Dat noemt men onweer op afstand
Het heeft een uurtje of anderhalf echt als een gek geflitst maar daar hield het dan ook wel weer mee op.
Maar de plaatsen waar de bui precies over trok hebben eerste klas onweer gehad
Voor het zuidelijke deel van NH kan ik nu wel stellen dat 2011 niet echt ons jaar is geweest hopelijk in de herfst nog wat kleine fotogenieke buitjes vanaf de Noordzee dan maar.
(Zuid)-Oost-Brabant, Limburg, Oost-Gelderland, en nog een aantal andere regio's hebben bijna niets gehad.
In Gendringen bijvoorbeeld was het zo'n nacht om de hele nacht buiten te zitten. 't Enige was dat 'r wat weerlicht op afstand was, en je voelde de aanzuigende wind iets.
(Zuid)-Oost-Brabant, Limburg, Oost-Gelderland, en nog een aantal andere regio's hebben bijna niets gehad.
Dat ben ik toch niet helemaal, of helemaal niet, met je eens.
Ik lees hier veel mensen die bv 28 juni in de boeken hebben staan als de spannendste dag, maar dat was een dag die ook veel mensen niet echt iets bijzonders opgeleverd heeft.
het plaatje met de daggegevens van het KNMI ziet er wel mooie gekleurd uit
11 juni
maar als je bv de animatie bekijkt op deze pagina moet je opvallen dat het ook hier maar in een vrij beperkt gebied echt loos gegaan. Zet je cursor maar een op de lokatie van pakweg Breda, een heel gat in alle buien.
Blijft naar mijn mening de meest betrouwbare verwachting; KNMI kwam pas erg laat met een waarschuwing extreem weer. Ergo, toen ik aan de poot van een partytent door de tuin aan het kitesurfen was werd er extreem weer afgekondigd. Dat was iets aan de late kant om iedereen droog binnen te krijgen, helaas.
Op het moment dat ik van huis vertrok stond Utrecht trouwens nog gewoon op code groen...