Jan ander vraagje hoe staan de kansen voor Brabant omgeving Tilburg.
Probeer de kaarten te begrijpen maar kan het niet echt plaatsen.
Alvast bedankt.
En je heb gelijk laten we elkaar gewoon accepteren en als er ene pech heeft met onweer, en de ander niet so be it.
Boven het westen van Frankrijk ( Bretagne ) zitten wel al actieve buien, misschien dat die hier iets kunnen brengen voor vannacht...
De bewolking komt vanuit het zuidwesten opzetten, maar de wind aan de grond voert nog steeds warme lucht aan vanuit het zuidoosten. Juist dat verschil is een teken dat er ander weer op komst is en is heel vaak zo met onweers storingen die vanuit Frankrijk/Belgie onze kant op komen.
Ik zie hetzelfde gebeuren hier in Heerhugowaard, inmiddels alweer zwaar bewolk.,Vanmorgen tijdens ontbijt ook zwaar bewolkt, rond een uur of 11 kwam de zon er door, en is het een paar uurtjes behoorlijk zonnig geweest, maar vanaf een uur of half 3 is het weer gaan betrekken, vanuit het zuidwesten, en nu dus alweer helemaal bewolkt. Bewolking is echter nog niet al te dik, ik moet nog behoorlijk met de ogen knijpen wil ik er tegenin kijken
Ondanks dat is het stik benauwd, met zo'n 25 graden schat ik, toch iets warmer dan was verwacht.
Ik zie hetzelfde gebeuren hier in Heerhugowaard, inmiddels alweer zwaar bewolk.,Vanmorgen tijdens ontbijt ook zwaar bewolkt, rond een uur of 11 kwam de zon er door, en is het een paar uurtjes behoorlijk zonnig geweest, maar vanaf een uur of half 3 is het weer gaan betrekken, vanuit het zuidwesten, en nu dus alweer helemaal bewolkt. Bewolking is echter nog niet al te dik, ik moet nog behoorlijk met de ogen knijpen wil ik er tegenin kijken
Ondanks dat is het stik benauwd, met zo'n 25 graden schat ik, toch iets warmer dan was verwacht.
Is idd vies benauwd hier in de waard en de bewolking wordt nu wel weer dikker.Jammer want dat maakt de lucht een stuk minder fotogeniek :s
op die dag ben ik bevallen en lag op 5 hoog in het ziekenhuis in den helder. ge-wel-dig uitzicht gehad. was een mooie dag
Daar woon ik heel vlakbij. Ik ga ook maar die kant op denk ik
En eerst uit eten hoop dat de onweer op me wacht!!
veel onweerplezier voor de onweerliefhebbers en voor de mensen met angst voor onweer sterkte en succes
Ga vanavond ook even kijken daar als dat zo uitkomt
Ook hier in Woensdrecht dergelijke luchten richting het westen. Duidelijke plukken Ac die de onstabiliteit op middelbaar niveau zichtbaar maken.
Trouwens voor een ieder die op zoek/aan het wachten is op Cu's die door moeten groeien; stop maar met zoeken. Hoewel de boel onderin onstabiel van opbouw is zijn de enkele Cu's die er nu zijn gedoemd uit te sterven aangezien de deksel op zo'n 4000-5000ft goed dicht zit. Alles wat moet gaan ontstaan komt vanaf middelbaar niveau en zal bases hebben van >FL050.
Ik verwacht er overigens niet te veel van.
Het is wel heerlijk klammig buiten zeg, nog eenmaal genieten hiervan want straks zitten we weer een half jaar zonder. | Gewijzigd: 10 september 2011, 16:36 uur, door marsel