Een cumulus kan met genoeg ingredienten uitgroeien tot een cumulonimbus. Wanneer deze temperatuur dus bereikt is ontstaan er cumuli en later mogelijk onweersbuien!
Ga daar maar klagen!
Het is pas 13:00 uur!
Begint het al weer
Ik zal daar verder klagen.
Maar ik zeg gewoon hoe het is,
Iedere keer worden we hier blijgemaakt met mooie onweersverwachtingen ,maar iedere keer gaat het oosten of uiterste noorden met het onweer aan de haal.
Mijn laatste echt mooie onweer was dat van 25 op 26 Mei 2009, de hele avond en nacht uren achtereen zwaar beangstigend onweer met een ongelooflijke bliksemactiviteit. Toen had ik eens een keer mazzel hier in het westen
Maarja ,dat was ook een echte klassieke onweerssituatie, en dat van vandaag totaal niet, ziet eruit als een ordinaire depressie ,met een uitgeblust regenfrontje.
Ik zal verder klagen in het desbetreffende topic.
zal waarschijnlijk wel gehaald worden in het midden en oosten
Iedere keer worden we hier blijgemaakt met mooie onweersverwachtingen ,maar iedere keer gaat het oosten of uiterste noorden met het onweer aan de haal.
Mijn laatste echt mooie onweer was dat van 25 op 26 Mei 2009, de hele avond en nacht uren achtereen zwaar beangstigend onweer met een ongelooflijke bliksemactiviteit. Toen had ik eens een keer mazzel hier in het westen
Maarja ,dat was ook een echte klassieke onweerssituatie, en dat van vandaag totaal niet, ziet eruit als een ordinaire depressie ,met een uitgeblust regenfrontje.
En waar is 'hier' dan? Het is handig als je je plaatsnaam bij je profielgegevens zet.
Maar dit zal dan voornamelijk "warmte onweer" zijn en de echte pittige buien die in de avond worden verwacht zullen geactiveerd worden door het koudfront.
Hier is een linkje naar de stromingsfilm van MWC, hier is het goed op te zien. (bedankt nog LanderVT )
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/wee.../nederland.html
Thx voor de info!
Dat zijn dan warmte onweders . Die buien voor vanavond/vannacht zijn de buien die in de loop van de dag zijn ontstaan doordat de conv.tmp is bereikt en voor het koufront ligt en over het land word "geduwd"
... corrigeer me als ik fout zit. | Gewijzigd: 10 september 2011, 13:18 uur, door Fluffje
Temps lopen aardig op, dus laat die onweer maar komen vanavond !!
Ik bedoel met name dat de windverwachtingen niet gunstig zijn, en ik zie dat de wind om 6 uur vanavond al west wordt op sommige prognosekaarten.
En dat is vaak de doodsteek voor onweer.
Ik vind het overigens best knap dat je al weet wat voor onweer het wordt terwijl het nog moet komen vanavond.
Ik woon zelf ook in het westen, en heb ook vaak genoeg gezien dat het oosten telkens de onweersbuien krijgen.
Maar negatief zijn helpt niks
Verder snap ik al niet waarom je negatief bent voor vandaag?
De CAP/CIN waar over gesproken word stelt echt niet veel voor, en zal echt wel doorbroken worden, daar hoef je je echt geen zorgen over te maken.
Dit is natuurlijk geen garantie dat er ook onweer komt in jouw woonplaats ( waar is dat eigenlijk? )
Maar dat er onweersbuien in het westen komen later vanavond, ben ik wel van overtuigd.
Gewoon positief blijven, dat is het beste wat je kan doen
Ik woon niet zo gek ver bij jou vandaan; Wieringerwaard (vlak boven Schagen)
28/29 juni is het toch flink tekeer gegaan hier en voor de rest lichte tot matige onweders gehad afgelopen zomer.
Off: Ik denk dat de festivals nu wel genoeg gewaarschuwd zijn. Ze weten ervan en ze houden het in de gaten. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom mensen hier nu gelijk doen alsof ze er op zn Amsterdams gezegd "schijt" aan hebben. Er is hier geloof ik niemand die ooit een festival georganiseerd heeft en weet wat daarbij allemaal komt kijken. Je kan niet gelijk om de minste geringste onweersdreiging de boel maar afgelasten. Ik ben ervan overtuigd dat ze heus wel maatregelen zullen nemen als het potentieel gevaarlijk wordt maar eerder ook niet.
Hier is een linkje naar de stromingsfilm van MWC, hier is het goed op te zien. (bedankt nog LanderVT )
Kijk eens goed naar noord holland op het stromings NWC filmpje??? Waar ik mij bevind.
Wat zie je dan?
ontstaat van de grond als de conventie temperatuur gehaald word en anders van middelbaar niveau geloof ik
of heb ik het mis