edit : http://alarm.meteo-info.be/index-nl.html wel grappig, voor BE alleen nog maar een deel van de provincie A'pen voorwaarschuwing geel.
idd, lol dat gaan zeer plaatselijke buien worden. de waarschuwing stopt halverwege mijn tuin, zien dat ik in het goede deel zit dan lol
Vraag is wat kun je doen? Je kunt nog nergens echt rekening mee houden anders dan kijken of de uitgangen goed vrij zijn en alles stevig vast staat maar dat moet zowiezo al vanwege de vergunningverlening. Nu is NWC op geel, met kans op rood maar da's ook pas sinds een kwartier. Als ze nu al zeggen "we gelasten het af" dan hebben ze alle geboekte bands en betrokkenen bedrijven in hun nek terwijl de annuleringsverzekering van ze zal aanvoeren dat er nog helemaal geen reden voor afgelasting was.
Ze zullen er zeker wel meer bezig mee zijn dan gedacht wordt maar het is niet alleen Jan en een paar andere redelijke tot goed geïnformeerden die met allerlei onheilsmeldingen komen en ze kunnen door de telefoon niet zien wie goed is en wie niet. Ze hebben gewoon een standaardzin aan de voorlichters gegeven.
Mensen, even voor de duidelijkheid, je wordt er hier mee doodgegooid, maar toch....
Vaak krijg je achteraf allerlei mensen die zeggen dat de weersvoorspellingen ernaast zaten. Welnu, VOORSPELLINGEN komen uit een glazen bol, als we dat zouden kunnen zouden we alle instituuten kunnen oplappen. Hier worden verwachtingen gegeven op basis van de op dit moment beschikbare data.
Deze data liegen er niet om. De POTENTIE voor zwaar weer, inclusief dynamische verschijnselen (evt tornado, zware windstoten en/of hagel van behoorlijke omvang) is aanwezig. De ingredienten zijn er wel degelijk en ik denk ook meer oostelijk dan je nu veelal hoort (behalve hier, Jan geeft het al aan...).
Dus , men is gewaarschuwd en als het dan meevalt dan heeft een van de factoren minder meegespeeld dan werd verwacht. Het is hierbij onmogelijk te zeggen waar/wanneer/hoeveel etc. Het zit er in, in de loop van de middag/avond. De rest is vooral nowcasten, het in de gaten houden wat de ontwikkelingen zijn/worden.
;)
Wat bedoel je met het beruchte cappie?
En ja, ik geloofde er al niet meer in.
Zo gaat het hier al jaren, veel beloven, maar uiteindelijk wordt het weer helemaal niks.
Waardeloos slecht onweersjaar dit. Iedere keer draait het weer op niks uit.
Niets lukt wat onweer betreft. Ik hoop dat ik dit even kwijt mag.
Mensen, even voor de duidelijkheid, je wordt er hier mee doodgegooid, maar toch....
Vaak krijg je achteraf allerlei mensen die zeggen dat de weersvoorspellingen ernaast zaten. Welnu, VOORSPELLINGEN komen uit een glazen bol, als we dat zouden kunnen zouden we alle instituuten kunnen oplappen. Hier worden verwachtingen gegeven op basis van de op dit moment beschikbare data.
Deze data liegen er niet om. De POTENTIE voor zwaar weer, inclusief dynamische verschijnselen (evt tornado, zware windstoten en/of hagel van behoorlijke omvang) is aanwezig. De ingredienten zijn er wel degelijk en ik denk ook meer oostelijk dan je nu veelal hoort (behalve hier, Jan geeft het al aan...).
Dus , men is gewaarschuwd en als het dan meevalt dan heeft een van de factoren minder meegespeeld dan werd verwacht. Het is hierbij onmogelijk te zeggen waar/wanneer/hoeveel etc. Het zit er in, in de loop van de middag/avond. De rest is vooral nowcasten, het in de gaten houden wat de ontwikkelingen zijn/worden.
;)
Je kunt er vergif op innemen dat er hier in het westen zoals gewoonlijk de laatste jaren weer helemaal niks komt, wat ik net ook al zei.
Zo gaat het hier al jaren, veel beloven, maar uiteindelijk wordt het weer helemaal niks.
Ja hier http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=22349
Ga daar maar klagen!
Het is pas 13:00 uur!
Begint het al weer
Dit moet grappig zijn maar vind dit niet grappig. Je zal maar op Appelpop zitten en het onweer barst los. Mischien heb ik een goed waarschuwings systeem voor festivals...als het echt drijgt mis te gaan dat er hier in de topic en volgende onweerstopic...een sein wordt gegeven en dat we met zn allen naar de festival gaan mailen...samen staan we sterk...mischien denken ze bij 1 of 2 wel hmm zal wel en bij 2 a 3 honderd zo das wel serieus..tis een idee alles voor de veiligheid toch..en ik noem het LSWFF Last Serious Warning For Festivals..nogmaals het is maar een idee zeg maar wat jullie er van vinden
Met "cappie" word bedoeld de inversie, dat is een luchtlaag die de vorming van onweersbuien tegen houd. Met een beetje geluk zal die vanavond kunnen worden doorbroken. Enne natuurlijk mag je je beklacht doen, maar daar is ook een appart topic voor http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=22349
X-treme was me voor | Gewijzigd: 10 september 2011, 13:04 uur, door weerfanaat
Noodweercentralen geeft walcheren en zeeuws vlaanderen groen....
Nou ja het is nog maar 13 uur, er kan nog van alles veranderen.
Temp wil nog niet echt oplopen hier, ook niet echt volle zon......
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
X-treme was me voor
Kijk Xtreme, zo kan het ook gezegd worden, maar je moet natuurlijk even slijmen bij de moderators!
We zien wel wat we krijgen, waar en hoeveel... Het is nu 13:05 en ze verwachten het rond 21:00 dus afwachten!
Jammer dat je je eigen voorpret zo aan diggelen gooit, dat is juist het leukste wat er is, ik zit ook in het westen, maar heb toach al een aantal keer lekker weer gehad (lees onweer), wat komt, dat is mooi meegenomen. Komt het niet, dan lag er een factor dwars, we shall see. Potentie is er maar mijns inziens wordt hier niks beloofd hoor, maar ik kan het mis hebben
Beste Joep,
Zeker, wij hebben hier continue meteorologische monitoring, en speciale bliksemservice die in de gaten houd als er noodweer nadert. Dit wordt meegenomen in het veiligheidsoverleg wat we een aantal keer per dag voeren. Op basis daarvan worden eventuele maatregelen genomen.
Klinkt goed lijkt me...
Zo te zien hebben ze zich terdege goed voorbereid. Er wordt (zoals zoveel festivals doen) gebruik gemaakt van de ondersteuning door weeronline. Op hun website vind je zelfs een speciale weerpagina t.b.v. Appelpop: http://www.weeronline.nl/Festival/Appelpop/4054
Dus je eerst goed informeren en dan pas kritiek leveren!