Ergens in dit topic had ik al gelezen dat je ze had gewaarschuwd, meer kan je niet doen. Na Pukkelpop zouden ze toch beter moeten weten, dus ja ik deel je mening ... het draait om geld.
Laten we hopen dat het Appelpop bespaard blijft.
Overdrijven jan is ook weer vak he! De kans dat zover landinwaarts komt is klein.
Dat zeg je niet als het er toch losgaat en er flinke schade is. Het gaat er niet om dat men zeker weet dat het er los gaat, het gaat er om dat er een potentieel redelijke kans bestaat. Handig om dan voorzorgsmaatregelen te nemen. Zo niet en het gaat mis, dan krijg je het welbekende excuusje. 'Ja we wisten niet dat het zo slecht weer kon worden.' ... zucht...
Ik weet niet hoeveel mensen daar naar toe gaan, maar als een onweer op 20 km afstand is hoe kan je dan in godsnaam al die mensen op tijd een veilig onderkomen geven?
Ik ga nu niet vergelijken met wat er op pukkelpop is gebeurd, maar ik denk alleen nog maar aan een mogelijke blikseminslag. Je zal daar maar staan hé...
edit : http://alarm.meteo-info.be/index-nl.html wel grappig, voor BE alleen nog maar een deel van de provincie A'pen voorwaarschuwing geel. | Gewijzigd: 10 september 2011, 12:31 uur, door Katrien Michiels
Zaterdag 10 september
Nazomerweer - vrij zonnig. Het wordt vanmiddag vrij zonnig nazomerweer. De temperaturen lopen flink op naar waarden tussen 23 tot 29 graden, bij een matige tot vrij krachtige zuid- tot zuidoostelijke wind. In de loop van de avond vanuit het zuidwesten (onweers)buien.
Zondag 11 september
Regen en buien. We krijgen te maken met regenachtig weer en (onweers)buien. De maximumtemperaturen komen te liggen tussen 19 en 22 graden, bij een matige tot krachtige zuidwester.
Ik ga nu niet vergelijken met wat er op pukkelpop is gebeurd, maar ik denk alleen nog maar aan een mogelijke blikseminslag. Je zal daar maar staan hé...
Appelpop word gehouden in zuid-oost Tiel, langs de Waal. Voor zover ik kan zien is het een redelijk vlak terrein met weining bomen. Als er zich een onweersbui binnen 20 km bevind zou dus ,theoretisch gezien, met gemak iemand door de bliksem getroffen kunnen worden. Maar als we zo gaan denken heb je ook geen leven hé.
Ik heb appelpop ook gewaarschuwd en Jan jou waarschuwing ook nogmaals aangegeven en kreeg een mailtje terug: bedankt voor de waarschuwing maar het viel reuze mee gisteren avond.
Dit moet grappig zijn maar vind dit niet grappig. Je zal maar op Appelpop zitten en het onweer barst los.
Hoe zit dat dan en waar ligt die nu?
Hier een kaartje dat het vrij duidelijk aangeeft
:)
Waar haal je die vandaan?
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Maar goed ik zou naar buiten gaan, latersss. Oh en nu on-topic hoor.
| Gewijzigd: 10 september 2011, 12:40 uur, door Tyshane
Dit moet grappig zijn maar vind dit niet grappig. Je zal maar op Appelpop zitten en het onweer barst los.
Dat is toch niet te geloven hoe laks ermee om wordt gesprongen!! Ik ben blij dat ik daar vandaag niet ben....
Link: http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/alg...ersituatie.html | Gewijzigd: 10 september 2011, 12:42 uur, door wappy
EDIT: sorry dit is misschien wat grof, maar misschien moet het zo maar gaan om het op te lossen voor de volgende keren. | Gewijzigd: 10 september 2011, 12:43 uur, door weerfreak
Beste Joep,
Zeker, wij hebben hier continue meteorologische monitoring, en speciale bliksemservice die in de gaten houd als er noodweer nadert. Dit wordt meegenomen in het veiligheidsoverleg wat we een aantal keer per dag voeren. Op basis daarvan worden eventuele maatregelen genomen.
Klinkt goed lijkt me...