Voor morgen ben ik blij met mooi zwoel weer tot een uur of middernacht, daarna an het me niet zoveel schelen.
Niet alleen omdat ik moet werken maar mijn gasten willen ook graag een droge barbecue.
Maar dan nog zijn de waarschuwingen aanzienlijk minder ernstig voor de wateren als het vaste land. Ik weet inmiddels zelf (als geboren en getogen hier) dat het op de wateren er veel serieuser aan toe gaat dan op het land.....
Vooral omdat ze het hebben over, en ik quote:
Zaterdagavond in het westen en noorden toenemende kans op onweersbuien
Zaterdagavond neemt van het zuidwesten uit de kans op enkele onweersbuien toe in het westen en noorden. Tijdens buien zijn ook windstoten mogelijk.
En op de wateren niet???
[Edit]
/me gaat wel van onze Jan uit om eerlijk te zijn.
Sinds ik hier rondhang heeft hij er maar eens naast gezeten, toen kwamen de buien eerder dan verwacht...
[Edit 2]
Dat wordt een 25-jarig huwelijk met onweer beleven. Voor het paar minders, maar ik neem mijn camera mee!
Laten mijn schoonouders nu ook net op 10 september 1986 getrouwd zijn wij hebben morgen feestje, jij ook gefeliciteerd en geniet er van!!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Is het safe om te blijven of zullen we toch maar morgen in de loop van de middag naar huis gaan??
Anyone???
Is het safe om te blijven of zullen we toch maar morgen in de loop van de middag naar huis gaan??
Anyone???
Dat kan niemand je zeggen. Het valt niet te voorspellen waar in Nederland de weersomstandigheden tot schade kunnen leiden, zelfs nog geen half uur van te voren. Daar is het te plaatselijk voor.
Anyone???
Geen advies (insert disclaimer ) maar wat ik zou doen: Ik zou blijven, maar wel zorgen dat ik een alternatief achter de hand hebt om de nacht door te brengen. Één en ander is misschien ook afhankelijk van kinderen en dieren mee b.v. Als ik alleen ben neem ik wat meer risico, lol.
Kan dus wellicht een mooi moment zijn om van dat weer te genieten, maar als je er niet van houdt, wegwezen dan. Tis ook zo moeilijk van te voren te zeggen, ga je b.v. naar huis, blijkt het waar je was erg te zijn meegevallen, tja, ook jammer. Succes met het doen van je keuze.
Anyone???
Overigens kan ik me best voorstellen dat je je niet op je gemak voelt. Maar als je besluit weg te gaan, doe het dan tijdig, zodat je niet onderweg kans loopt door noodweer overvallen te worden. Houd de berichtgeving goed in de gaten. | Gewijzigd: 9 september 2011, 19:48 uur, door Ben47
Zaterdag lossen de mist en laaghangende bewolking in de loop van de ochtend op en zijn er flinke perioden met zon. De middagtemperatuur ligt tussen 24 graden in het noordelijk kustgebied tot plaatselijk 28 in het zuiden. In de avond neemt van het zuidwesten uit de kans op enkele stevige regen- en onweersbuien toe. De zuidenwind is meest matig.
tuurlijk krijgt het oosten wel wat, altijd deze zomer als het westen krijgt, is het oosten meestal later aan de beurt.
Maar dan nog zijn de waarschuwingen aanzienlijk minder ernstig voor de wateren als het vaste land. Ik weet inmiddels zelf (als geboren en getogen hier) dat het op de wateren er veel serieuser aan toe gaat dan op het land.....
Vooral omdat ze het hebben over, en ik quote:
Zaterdagavond in het westen en noorden toenemende kans op onweersbuien
Zaterdagavond neemt van het zuidwesten uit de kans op enkele onweersbuien toe in het westen en noorden. Tijdens buien zijn ook windstoten mogelijk.
En op de wateren niet???
...
Ik zie wat je bedoelt.
Het KNMI scheepsweerbericht voor de Noordzee dat vanmorgen is uitgegeven loopt tot 11.00 lokale tijd morgenochtend. Er worden geen waarschuwingen uitgegeven. Over onweersbuien wordt nog niets gezegd.
Verwachting voor vrijdag 21:00 uur tot zaterdag 09:00 uur UTC:
Theems
zuidwest 3-4, krimpend zuid tot zuidoost,kans op lichte regen,zicht matig of slecht
Humber
zuid tot zuidwest 3-4, toenemend zuid 4-5,kans op lichte regen,zicht matig of slecht
Dover
zuid tot zuidoost 3-4,kans op lichte regen,zicht matig of slecht
Om 22.00u lokale tijd komt het volgende scheepsweerbericht. Ben benieuwd of ze dan waarschuwingen laten uitgaan en het over onweer en windstoten hebben.
Het KNMI Marifoonbericht voor de kustwateren loopt tot morgenavond 20.00u lokale tijd en geeft ook tot dan geen waarschuwingen. En zelfs tot 20.00u niets over onweer en windstoten en dat komt me wel wat vreemd over gezien de verwachtingen.
Aangezien ze het zicht laten oplopen tot goed, worden er in dit bericht blijkbaar ook geen regenbuien verwacht, want daarin wordt het zicht in de regel matig tot slecht.
Voor alle districten:
Verwachting van 08:00 tot 20:00 uur:
Vlissingen Zierikzee Hoek van Holland IJmuiden Texel Rottum Delfzijl Harlingen IJsselmeer Marken
zuid 3-4, toenemend 4-5, zicht matig oplopend goed
Het volgende marifoonbericht voor de kustwateren is om 02.00u. Wie weet komen er dan waarschuwingen.