Neem aan dat het KNMI fout zit.
Jan zegt niet voor niks dat de waardes erger zijn dan het geval van pukkelpop.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Neem aan dat het KNMI fout zit.
Jan zegt niet voor niks dat de waardes erger zijn dan het geval van pukkelpop.
Mja, maar met een agressief windprofiel en enorme onstabiliteit alleen bereik je nog helemaal niets. Dan moet je wel convectie kunnen starten. Nu wordt dat morgen nog een uitdaging het grootste gedeelte van de dag, hoewel later de cap wellicht teniet gedaan kan worden. GFS is altijd wel erg enthousiast als het om dit soort situaties gaat. Hirlam is momenteel (vorige run ook al) een stuk zuiniger.
Maargoed, potentieel gevaarlijk morgen dat is duidelijk.
Wij zitten hier letterlijk aan de moniding van de Noordzee, vlak aan de kust. Op het land zou er een waarschuwing maar niet voor de wateren???? *kijkt vaag*
[Edit]
Linkje: http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwa...schuwingen.html
Die van de wateren zijn alleen windwaarschuwingen
net als ik, Moeder houdt verjaardag, maar dat is toch in zaaltje dus het mag evengoed best wel losgaan
Ja maar op het hoogtepunt moet jjj toch binnen blijven voor dat leuke stukje blokfluitspel wat je neefjes en nichtjes ingestudeerd hebben.
Ik denk juist omgekeerd, Volgens mij maakt het oosten van de westelijke provincies net zo weinig kans als de oosteljke delen van het land.
KNMI hanteert de kans op "iets"in blokken van minimal 50 bij 50km of een aaneengesloten strook van 50 km. Als dat een deel van een provincie overlapt krijgt die hele provincie de code.
haha !!
maar volgens verschillende bronnen: MC etc. schuift de onweerszone in de nacht over het Héle land | Gewijzigd: 9 september 2011, 17:48 uur, door gerard van den brink
Een kaartje met (on-)gunstige waardes (hangt er vanaf wat je plannen morgen zijn) voor de omgeving van Breda, dat kan gewoon niet kloppen.
Wat dat betreft is de animatie daarboven veeel beter, daar zie je gewoon dat bij het passeren het smalste stuk bij Breda is. | Gewijzigd: 9 september 2011, 17:53 uur, door jcroon
Het is nogal wat........
Bron knmi
Pas
's avonds dus een toenemende kans op buien, waarbij dus qua precieze
timing en locatie nog wat onzekerheid bestaat. Voorkeur lijkt er
momenteel te zijn voor het westen en noordwesten en de Noordzee. De
zuidwaartse uitbreiding is dus een aandachtspunt. CAPE waarden zijn
bijzonder hoog, 1500 tot ruim 2000. INDECS tot zaterdag 15 UTC laag.
Daarna sterk toenemend naar 70-95 in de westelijke helft.
Kan iemand mijn vertellen waar ze de INDECS vandaan halen? | Gewijzigd: 9 september 2011, 17:55 uur, door Jo Capelle
U zijt zo groots, met al Uw macht.
Ik wil U iets vragen, ik heb een wens,
Kunt U de voorspellingen uit laten komen, of ga ik nu over de grens?
Heftig noodweer in Dordrecht, een tijd gelee
Mag wel weer een keer gebeuren, misschien zit het mee.
Daarom, o Thor, roep ik U aan.
Hoor mijn gebed en laat het los gaan!
Ik hoop echt zo dat dit uitkomt. Ik weet dat Cape en Lifted-index niet alles zeggen, maar volgens de kaart precies boven Dordrecht de hoogste resp. laagste waardes! Zou het dan toch eindelijk?
Citaat van Janet1814, donderdag 8 september 2011, 23:18 uur jakkes..niet zo blij mee. Zaterdag mijn verjaardag Nou ja...misschien weer een goeie reden om eens een filmpje te maken zonder hysterisch bang te worden LOL
Het valt te proberen, verplaats het feest naar zondag en ga morgen lekker chasen
Wat dat betreft is de animatie daarboven veeel beter, daar zie je gewoon dat bij het passeren het smalste stuk bij Breda is.
Wees blij met wat je krijgt, deze waardes voor de maand September komen ook niet elk jaar voor. Het hele land heeft mooie waardes, de ene plek heeft hogere waardes dan de andere plek. Maar die waardes geven geen garantie voor onweer.
Desnoods ga je chasen?
We wachten het gewoon af wat er morgen gaat gebeuren.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7