hier kan je het altijd goed op zien
Hehe thanx, maar ik bedoelde eigenlijk meer van hoe je de timing op de weerkaarten kan herkennen van bijv. GFS
Niet drinken en auto rijden he !!!!
zo kan je bier morsen en dat is natuurlijk zonde !
ps, ik sta alst goed is in een tentje onderaan de zee dijk altijd leuk met onweer
zo kan je bier morsen en dat is natuurlijk zonde !
ps, ik sta alst goed is in een tentje onderaan de zee dijk altijd leuk met onweer
neem je camera mee !!
ik heb feessie zaterdag maar als er onweer deze kant opkomt ga ik weer foto's maken de laatste keer beviel me wel xd
Let wel op UTC is hier +2.. dus 18utc is hier 20:00
He bedankt! Dat bedoelde ik dus, stom dat ik daar zelf niet op ben gekomen. Zo leer ik weer wat.
Over een klein uurtje de nieuwe run, ben benieuwd.
Uitleg onderste kaart:
De equivalent potentiële temperatuur ('theta-e') is een mooie indicator voor verschillende luchtmassa's. Theta-e is de temperatuur die een 'luchtpakketje' (in het geval van bovenstaande kaart afkomstig van 850 hPa) heeft als het eerst zover naar boven is gebracht dat door condensatie alle latente warmte (condensatiewarmte) vrij is gekomen en daarna (droog)adiabatisch (zonder energieuitwisseling met de atmosfeer) weer naar beneden (naar het 1000 mb niveau) gebracht is. Theta-e wordt dus door de temperatuur én door het vochtgehalte van de lucht bepaald. Hoe warmer en hoe vochtiger de lucht hoe hoger de theta-e.
Met behulp van theta-e kun je onder andere dus goed verschillende luchtmassa's onderscheiden. Bijvoorbeeld een warme sector tussen warmte- en koufront in. De warme sector is over het algemeen warmer en vochtiger dan de omringende lucht en heeft daardoor ook een hogere theta-e waarde. En een scherpe gradient in de theta-e waarden wijst dan op een front tussen 2 luchtsoorten.
http://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/theta-e | Gewijzigd: 8 september 2011, 20:44 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Ik hoop op een mooie timing en vooral ook 's avonds wat lichtshows.. het voordeel is, dat het nu al 'vroeg' donker is
Mee eens Skroei wil er zoizo dan wat foto's van gaan maken.
Het zit er zoizo goed uit als ik de laatste kaarten mag geloven
Heb ook al contact gehad met Tom uit Stiens om eens wat te gaan doen.
Dus mocht je het aan tijd hebben kunnen we er altijd wel weer even op uit.
Groeten,
Jurjen
Het zit er zoizo goed uit als ik de laatste kaarten mag geloven
Heb ook al contact gehad met Tom uit Stiens om eens wat te gaan doen.
Dus mocht je het aan tijd hebben kunnen we er altijd wel weer even op uit.
Groeten,
Jurjen
JAJAJAJAJAJAJAJAJAJA!
Afgelopen week was al een prachtige lichtshow boven de wadden zee, als het zaterdag idd weer losgaat...je hebt mn nummer
--
P.s. Aardbeving meldingen, is hier een nieuw topic voor:
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=28096
| Gewijzigd: 8 september 2011, 21:23 uur, door Tyshane