Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Op de terugreis in de bus afgelopen uur werkelijk de schitterendste luchten voorbij zien komen
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Pff toen ik nog bosbouw deed werd werk met lawaaiapparaten gewoon stil gelegd omdat je als je aan het werk bent onweer gewoon niet hoort naderen.
Op de terugreis in de bus afgelopen uur werkelijk de schitterendste luchten voorbij zien komen
Zat daar echt onweer bij?
Heb niets gehoord.. Was ook op school. (Roc) In de pauze zag ik wel donkere wolken aankomen. Maar verder heb ik niets gehoord of gezien | Gewijzigd: 5 september 2011, 17:44 uur, door jenniejjj
Flitsen zijn goed waarneembaar hier. Stond net ff bij de dijk van Wieringerwaard richting Anna Paulowna. Donders zijn behoorlijk
Ik heb nog een vraagje, is het eigenlijk waarschijnlijk dat er bij herfststormen onweer voorkomt? En is er nog wat speciaals aan dat soort onweer?
Ik heb nog een vraagje, is het eigenlijk waarschijnlijk dat er bij herfststormen onweer voorkomt? En is er nog wat speciaals aan dat soort onweer?
Onweer is zeer waarschijnlijk, zeker wat vroeger in het herfstseizoen. Kustprovincies (en dan met name de kust zelf) maken de meeste kans op onweer.