Volgens de radar zou het hier nu moeten regenen maar er valt niets, hooguit een paar drupjes. Het lijkt vanuit het zuidwesten wat te gaan opklaren. Met 15 graden wel een stuk frisser dan twee dagen geleden!
Ja in Haarlem flink wat zon, temp is alleen best triest, maarja met zonnetje erbij zal dat ook wel goed komen.
Of het moet zulke licht regen zijn dat het gaat dwarellen en ook langs de flat omhoog stijgt
Het was maar voor iets van 10 min te zien dat wel, maar het was toch echt sneeuw dat er tussen zat.
Lucht alarm gaat nu ook af ....oh ja eerste maandag van de maand 12:00 hahaha
Glenn | Gewijzigd: 5 september 2011, 12:03 uur, door Lightning_Glenn
Of het moet zulke licht regen zijn dat het gaat dwarellen en ook langs de flat omhoog stijgt
Het was maar voor iets van 10 min te zien dat wel, maar het was toch echt sneeuw dat er tussen zat.
Glenn
Sneeuw in september. Geloof je het zelf xD ?
Glenn
Sneeuwval bij 15-16 gr in de plus..... Ik heb er m'n twijfels bij
Buien voor de kust van Zeeland produceren al meerdere malen onweer. Leuk zo'n dag, levert altijd mooie luchten op met magnifieke Cb's. Hoop dat er nog veel volgen dit najaar. | Gewijzigd: 5 september 2011, 12:14 uur, door marsel
Ja kotsmisselijk word je ervan... Nu.nl ... Zware herfststorm op komst... Alsjeblieft zeg, ok de wind trekt wat aan maar je kan het ook overdrijven.
Nu een beste bui hier met redelijk wat wind, ziet er echt herfstig uit gelijk
Het was ook maar even te zien, hier 13 hoog in de flat en het is nu ook dan niet meer te zien.
Ik herken sneeuw wel hoor, waarom zou ik daar trouwens over liegen?
Maarja als jullie vanuit daar iets anders gezien hebben, laat het maar even weten wat het dan wel was.
Glenn
..........
Glenn
Maandag wasdag...misschien is je onderbuuf haar donskussens aan t opschudden???...Hatsjoe!!!!
OT: Leuk weer zo'n kansje...ben benieuwd wat er gaat komen in t land! Hier vanmorgen wel wat grillige bewolking en rond een uurtje of 10 beetje van die schapenwolkjes aan een blauwe lucht. Nu wat dikkere wolken, maar nog steeds een lekker zonnetje erbij! Kortom: Van alles wat hier, we wachten af! Fijne dag allemaal en geniet!!
Het was ook maar even te zien, hier 13 hoog in de flat en het is nu ook dan niet meer te zien.
Ik herken sneeuw wel hoor, waarom zou ik daar trouwens over liegen?
Maarja als jullie vanuit daar iets anders gezien hebben, laat het maar even weten wat het dan wel was.
Glenn
Stofhagel misschien?
Dat gebeurt overal..... Helaas en zucht en gaap.
Nu heb ik geen grondeige meteorologische opleiding maar als ik lees dat windkracht volgens beaufort uit gaat van een windsnelheid van minimaal 10 minuten en uit verschillende bronnen heb dat windstoten die korter duren gemiddeld genomen tot wel 30-50% (afhankleijk van land of zee, en jaargetijde) harder kunnen zijn heb ik het al opgegeven om op andere fora te reageren op berichten als "op Gilze Rijen woei het met 80 km/h dus hebben we een storm van windkracht 9 gehad." Er schijnt gisteravond zo en windvlaag over het land getrokken te zijn.
NWC heeft net kaartje ge-uodate
KNMI blijft nog even zoals het was wat ik nog niet verbazend vind, Geel voor KNMI weerwaarschuwing windvlagen tot 100km/u, NWC geeft oranje bij windvlagen van 75-100 km/u.
Verder gebruik KNMI voor weerwaarschuwinigen gebieden van 50 bij 50 en dat is groter dan het stuk van Brabant dat op NWC oranje is. Een en ander spreekt elkaar nog niet tegen.
Krantekoppen fixeren zich ben ik bang op het woordje "orkaan"in de mededeling van NWC.
Volgens mij onnodig om je op te winden over iets wat later in de herfst nog wel overtroffen gaat worden.
sneeuw
Hangt natuurlijk ook wel af wat je bedoelt, sneeuwvlokjes in de lucht of vlokjes die ook de grond bereiken. Maar met de huidige temperaturen lijkt sneeuw me vrijwel onmogelijk, de vlokjes zijn zo klein die smelten al bij een paar raden boven nul.
Ik vermoed toch echt dat er wat anders is waargenomen. De verklaring van druppels die 'dwarrelen' in een turbulente omgeving (zoals nabij een groot flatgebouw) door toedoen van flink wat wind in de buurt van de bui ijkt me het meest voor de hand liggend aangezien ik hier vanmorgen met tegenlicht ook iets dergelijks heb waargenomen. Stof-/korrelhagel lijkt mij ook een vrij moeilijk verhaal. Daar is de situatie met een dergelijk FZL niet naar.
Ik zit aan de oost kant van de flat op de bovenste verdieping, dus aardig verscholen uit de wind die hier WSW is.
Op WeerZoetermeer.nl was binnen 20 minuten een daling van 3.6 graden te zien van 16.8 naar 13.2graden.
Nu is het 16.9 graden wind WSW.
Glenn | Gewijzigd: 5 september 2011, 13:02 uur, door Lightning_Glenn
Glenn
Ik twijfel niet aan je waarneming. Maar het zou wel iets anders geweest kunnen zijn, van een fik in de buurt tot iemand die boven je een CO2 blusser leeg spoort. Of de vriezer heeft schoon gemaakt.