Ik ben 13 jaar dus heb niet veel verstand van AM zender ik luister gewoon naar fm .
Maar ik had dus wat gelezen over de middengolf of zoiets, in ieder geval op welke frequentie moet ik mijn radio zetten om bliksem op een langen afstand te kunnen horen.
even terug ontopic ..je hoort de ontlading op de radio ,en zeker op de AM banden klinkt dit lekker door
maar verwacht er geen wonder van . je kan ook even gaan zoeken naar whistlers
het geluid van de donder werkt ongeveer tot 25 kilometer voor onze oren
en onweer kan je tot ongeveer 200 km zien als het flink donker is.
leuk is dat je met deze ontvanger van alles ontvangen buiten deze waardes ,enige zelfbouw ervaring vereist ,maar ze zijn her en der ook klaar gebouwd te kopen. Google ,maar eens naar onweer detectors
documentatie bron pa4nic | Gewijzigd: 4 september 2011, 21:21 uur, door core
even terug ontopic ..je hoort de ontlading op de radio ,en zeker op de AM banden klinkt dit lekker door
maar verwacht er geen wonder van . je kan ook even gaan zoeken naar whistlers
het geluid van de donder werkt ongeveer tot 25 kilometer voor onze oren
en onweer kan je tot ongeveer 200 km zien als het flink donker is.
leuk is dat je met deze ontvanger van alles ontvangen buiten deze waardes ,enige zelfbouw ervaring vereist ,maar ze zijn her en der ook klaar gebouwd te kopen. Google ,maar eens naar onweer detectors
documentatie bron pa4nic
Ik ben benieuwd naar je linkjes, maar ze werken beide niet!
lightning shutter trigger
Hier wordt een zelfbouwprojectje besproken hoe je met een AM-radio een trigger kan maken.
http://rienquepourlesyeux.free.fr/Detecteur de foudre/Lightning detector.htm://http://rienquepourlesyeux.free.fr/D...ng detector.htm
Werkt wel maar je hebt erg veel last van storing. Je moet alles zeer goed afregelen anders staat je camera behoorlijk wat te klapperen.
werkt het dan ook over een paar 100 kilometer ?
want anders kan je net zo goed je oren gebruiken ??
Ik denk dat als je am gebruikt dat je het geluid van onweer dat vele malen eerder hoort.
ik had de bron vermeld inc werkende links ,daar ik zelf alles controleer, maar denk dat een crewlid de links heeft verwijderd
waarom geen idee.maar goed ik ga geen links terugplaatsen straks overtreed ik de huisregels ,want ze zijn niet voor niets verwijderd.mischien dat een toelichting volgt ,geen idee...