Eerst even genoten met een drankje in de tuin van de laatste zwoele avond anno 2011. Ik kreeg ondertussen telefoon van een andere weeramateur dat er vaak weerlicht zichtbaar was met daarbij ook de eerste CG's.
Ondertussen was het 00.00 dus besloot ik om mijn spullen te pakken en snel richting een locatie te rijden waar je een redelijk goed zicht heb.
De eerste CG's waren dan ook al zichtbaar al waren ze niet mooi genoeg om met 300 mm tele op de foto te zetten.
Daarna ging het snel en kwam het complex met een aardige snelheid op ons af. Aan de horizon tekende de vormen van een shelfcloud zig al af. Helaas zal zoals het er nu uit ziet(00.15) Zwijndrecht net tussen beide haarden invallen.
De shelfcloud/Arcus kwam al snel dichterbij! Helaas met weinig weerlicht achter de shelf. De grootste activiteit zat aan de oostzijde.
Jammer maar helaas daar is niks aan te doen:( Aangezien het weerlicht steeds feller werd ben ik gebleven tot de shelfcloud/arcus ons zal passeren.
Een kleine 5 minuten daarna gebeurde dat ook samen met een indrukwekkend windveld! Statieven met camera's neergezet achter een beschut muurtje bleven niet overeind staan dus was het snel tijd om in te pakken en een schuilplaats( mijn huis) te zoeken!
Qua bliksemactiviteit stelde het allemaal niet veel voor, veel IC's en ook enkele zware CG's welke natuurlijk insloegen op een plek waar ik vanuit mijn huis natuurlijk geen foto's kan maken. Desalniettemin toch nog een CC connectie van een CG+ op de foto weten te krijgen.
Al met al beter iets dan niets. | Gewijzigd: 4 september 2011, 14:59 uur, door Ricky93
Inderdaad je staat daar niet verkeerd Btw: veel weerfeaks uit zwijndrecht en omgeving! Ik was daar ook al met een mede freak
Ik heb het geheel aanschouwd met een potje bier buiten met de houtkachel op vol vermogen (was eigenlijk niet nodig, het was warm zat)
Vergelijkbare situactie maar dat met een flesje bier en 7 bft in je smoelwerk
Helaas zaten we er net tussen ja.. Niet de hoeveelheid plaatjes kunnen maken die ik had bedacht maar goed. We hebben eindelijk eens iets van een bui gehad
Leuke platen trouwens