Indexcijfers zeggen namelijk helemaal niks over óf we daadwerkelijk onweer krijgen.
Ga er maar niet van uit dat we ook onweer krijgen.... Misschien langs de oostgrens bij twente of groningen ergens waar het nog wat warmer word. Verder bewolkt en vanuit het westen straks (vanavond denk ik) meer zon. Het is veel te nevelig dus als er al onweer komt is het niet erg fotogeniek denk ik.
Mij valt op dat de eerste drie van de Indices, namelijk de TT, K-Index en Boyden altijd verschrikkelijk hoog zijn. Als we die moeten geloven, zou bijna elke onweersdag de wereld vergaan.
Altijd rond het niveau 'zwaar onweer' of 'veel onweer'. Maar de helft van de tijd is dat niet het geval.
Kloppen die indices wel?
Indexcijfers zeggen namelijk helemaal niks over óf we daadwerkelijk onweer krijgen.
volgens mij het koufront
|
In zeeland denken ze daar toch wel wat anders over deek ik zo...
Het zij twee verschillende waarschuwingen, oost voor een kansje op onweer vandaag, west voor wind morgen, kennelijk een voorwaarschuwing voor oranje)
Na 1 uur begon het hard te waaien en flink te regenen en af en toe gerommel in de verte en drie flitsen op grote afstand.
Het onweer was er gewoon weer uitgegaan.
Wel gaaf voor de mensen in Zeeland die nu tenminste wel een keer flink onweer hadden.
Waardeloos seizoen, hier letterlijk geen echt onweer geweest!
flink onweer?? nou sch duiveland in zeeland..5 minuten veel wind en regen en beetje onweer..stelt hier al jaaaaren niks voor hoor
Kom zelf dan maar eerst ff met bewijs.. ik lees nergens overlast door overvloedige regen en bliksem inslagen.. mag het een flauwe reactie wezen de feiten zijn werkelijkheid en lul me niks aan wat niet is geweest.
waarom moet onweer altijd met overlast gepaard gaan??
één keertje wat slechter weer in het noorden vorige week en nu maakt de rest van het and per definitie niets interessants mee. misschien raakt de rest van het land niet zo snel in paniek... | Gewijzigd: 4 september 2011, 13:11 uur, door jcroon
Kansen zeggen niks.. maar stilletjes hoop je dat ze uit gaan komen. dus kansen waren van mindere percentage en na de kansen krijg je duidelijk heid en die was minimaal kijk nu radars maar eens en zoals gewoonlijk boven duidsland.
@jcroon.
Dat zou toch moeten verklaren als de verwachting uit was gekomen. wateroverlast.. en men sprak over flink onweer daar zijn altijd inslagen bij.. Heb wel eens anders gelezen over voorgaande onweders.. daarbij stelde dit niks voor.
En paniek whaha totaal niet heb wel voor andere vuren gestaan. en was het hier vorige week wat minder maakt het deze weekend helemaal weer goed gisteren 29,4gr nu 24,4gr het warmste plek van nederland. | Gewijzigd: 4 september 2011, 13:23 uur, door wiggelrode
wij zeeuwen zijn niet zo van die aanstellers als groningers...;)
wij bellen niet voor elke meter water of elke omgewaaide boom de brandweer..
geloof mij dat het zeker wel even hard te keer ging met redelijk veel flitsen en veel water in korte tijd. | Gewijzigd: 4 september 2011, 13:24 uur, door jeffreydekam
Dat zou toch moeten verklaren als de verwachting uit was gekomen. wateroverlast.. en men sprak over flink onweer daar zijn altijd inslagen bij.. Heb wel eens anders gelezen over voorgaande onweders.. daarbij stelde dit niks voor.
hoeft niet per se, soms an een flutbui met 1 ontlading meer overlast geven dan een massieve bui.
ik heb als hobby hulpverlening en de meeste buien waarvoor gewaarschuwd wordt leveren mij geen meldingen op.