Ik mankeer niets aan mijn oren. En onweer is ook bliksem
er is momenteel ook vuurwerk aan de gang maar dat onderscheid kan ik wel maken dat is ten westen van mij
Het is toch echt gerommel hoog in de lucht ver weg ten oosten van schiebroek hillegersberg (Waar ik woon) = tegen rotterdam Noord. In de avond werd het het benauwdst in tegenstelling tot de rest van de dag.
En Rotterdam is groot, dus hou alsjeblieft domme opmerkingen voor je. Ik weet wat ik hoor en zie
Om te bepalen hoe ver de bliksem verwijderd is, kan men het aantal seconden tellen tussen het zien van de bliksem en het horen van de donder. Dit aantal gedeeld door drie is ongeveer de afstand in kilometers. Elke drie seconden betekent namelijk een afstand van ongeveer één kilometer, omdat het geluid met een snelheid van 343 meter per seconde gaat en het licht je (bijna) meteen bereikt.
Zijn de hagelstenen een beetje groot ? (groot genoeg voor putten in een motorkap ?)
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
90 centimeter doorsnee net gehoord.Met een hagelkorrel kun je hem weg laten slepen...
ze zullen niet zo veel kwaad kunnen waarschijnlijk,maar voorzorg is nooit weg..
Ik ben geen expert,ook geen amateur, gewoon een enorme liefhebber van onweer, dus laat me, en nog veel anderen in de waarde, ook als ik niet in jargon praat, of in herhaling val.., of gewoon te enthousiast ben..
Oke, On topic.. hier nog helder en erg benauwd enne, ik hoop....................................
Half uur geleden was er al weerlicht waarneembaar. Kijkend naar belgie en achter me in de verte rotterdam, en vuurwerk was gister bij de havendagen.
Neem het zoals de waarnemingen zijn, verschil tussen vuurwerk flitsen en weerlicht is behoorlijk groot. Weerlicht te zien over een breedte van pakweg 150 km.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
ze zullen niet zo veel kwaad kunnen waarschijnlijk,maar voorzorg is nooit weg..
Hoop dat je 90 mm bedoelt hihi