Hier regent het inmiddels een beetje. België heeft volgens meteoalarm.eu nu trouwens deels code oranje voor onweer, wat straks hier over het westen gaat trekken. Iemand ervaring met die site? Wie legt dat vast? Hoe betrouwbaar is die site?
Meteoalarms waarschuwingen zijn gebaseerd op de waarschuwingen van de meteorologische diensten van de verschillende landen. Dus in dit geval KMI en KMNI.
benelux radar is nauwkeuriger dan die van europa. de rode pit is meestal een stuk kleiner op de benelux radar dan die op de europa radar ;p
eenmaal als het onweer echt boven België is is de Benelux radar beter maar als het zich nog grotendeels boven Frankrijk bevindt is de Europese beter
kan er helaas nu niet naar toe rijden - moet er 4 uur voor rijden - maar mss later vannacht | Gewijzigd: 3 september 2011, 21:57 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Klopt, alleen pakt de Benelux radar de echo's in Frankrijk niet goed op. Er lijkt zich nu een squall line te vormen in Noord Frankrijk of zie ik dit verkeerd?
nu keek ik net op deze site en dan krijg het west niks daar snap ik niks van
zal wel aan mij liggen
het oosten wel maar niet vandaag
volgens mij klopt die site niet kan dat?
mvg
Ik ben geen expert op het gebied van het weer en/of onweer.
Maar ik volg altijd wel het een en ander wanneer er onweer voorspelt word.
Nu zou ik willen vragen, kan ik onweer verwachten in Dordrecht?
Ik hoop het zooooooooo!
Ja
Hoi allemaal,
Ik hoop het zooooooooo!
Lees de berichten en bekijk de kaarten hier is alles te vinden
maar laat dit soort vragen liever achter wegen .
Volgens mij even groot maar het zit hem vooral in de schaal van de onderliggende kaartjes
op mijn laptop is ( ik heb het even uitgerekend) de schaal van een buienradarkaartje 1 op 5.000.000, van meteox 1 op 15.384.615
Dus het kruisje op meteix bestrijkt een veel grote gebeid waardoor kruisjes die op bv buienradar verspreid zijn op meteox tegen elkaar aan kunnen liggen
Ik hoop het zooooooooo!
Misschien ook handig om even de regels m.b.t. dit forum te lezen :
* Het vragen van "Hoe laat krijg ik onweer of wanneer krijg ik onweer" zal ook de prullenbak in gaan. We proberen in de startposting met tekst en plaatjes het zo uit te leggen, dat iedereen het kan snappen.