Vanavond en vannacht krijgen we te maken met een thermisch lagedrukgebied dat vanuit Frankrijk dichterbij zou komen en na middernacht boven het westen van België zal liggen. Laat op de avond, maar vooral vannacht vallen over het westen en midden van het land regen- of onweersbuien en kan er lokaal veel neerslag naar beneden komen. Met een minimumtemperatuur van ongeveer 17° is het zwoel. Er waait een zwakke tot hooguit matige zuidoostenwind.
Zondag trekt het thermisch lagedrukgebied over de Noordzee naar het noorden en het bijbehorend koufront zal gedurende de dag van west naar oost over ons land trekken. Er is veel bewolking en er vallen regen- of onweersbuien die in de loop van de dag over ons land naar het noordoosten trekken. Lokaal kan daarbij veel regen vallen. In de loop van de middag volgen vanuit het zuidwesten opklaringen en wordt het droog. De wind ruimt in het hele land naar het westen en de temperatuur komt met waarden tussen 20° in het westen en 24° in het oosten van het land minder hoog uit dan vandaag.
Weerman: Ed Aldus
Bron: JanVissersWeer.nl
de eerste beelden op de "lokale"buienradar geven ook al wat f;iysen aan, helaas voor de flitsen uit al regen wat de kans op mooie foto's bemoeilijkt.
Ik zit aan de waterkant bij het volkerak bij de krammersluizen, lekker nachtvissen op vriend karper. Ben er klaar voor, camera staat gereed. En heb een prachtig open uitzicht naar het zuiden als ik op de dijk staat! Iemand toevallig in de buurt?
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ik zit aan de waterkant bij het volkerak bij de krammersluizen, lekker nachtvissen op vriend karper. Ben er klaar voor, camera staat gereed. En heb een prachtig open uitzicht naar het zuiden als ik op de dijk staat! Iemand toevallig in de buurt?
Suc6 thunderfreak, hopelijk doet de weersomslag zijn werk.
Bij mij sprongen ze weer eens aan de verkeerde kant van de zandput.
Hopelijk wordt je je bivy uitgedreund, maar denk erom, een run tijdens onweer
en dan met een carbon stok in je hand is geen pretje. (een boom op je tent ook niet trouwens)