https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
op die webcam is nog net de eifeltoren te zien. het regent er best wel hard.
http://www.earthcam.com/france/paris/
Heb al meerdere weerlichten gezien.
De bui komt vanaf links. ( of was het nou rechts )
Edit2: hij komt van rechts, zag een mooie paarse flits | Gewijzigd: 3 september 2011, 19:45 uur, door smarkie
we kunne ook samen gaan he
Mijn zoon wil eens een keer graag mee. Vanavond heb ik dus een chasemaat.
Neeltje jans is idd een mooie locatie. Als je de pijlers een beetje als voorgrond kan nemen moeten dat mooie foto's worden. Ik hou het voorlopig op Vlissingen-oost / Cobelfret maar kan natuurlijk nog van gedachten veranderen.
OT.
Volgens Blitzortnung de eerste klappen bij Amiens. Dat is exact 200 km bij ons vandaan. Ik hoop nog zo'n 2-3 uur voordat het bij ons losgaat.
Warmte onweer kunnen we hier dus wel vergeten
Dat bedoelde ik
Die complexen vanuit Frankrijk hebben daar geen last van idd
Warmte onweer had volgens mij zo wie zo geen kans te hoge cap
Verbetermij als ik het fout heb.
Verbetermij als ik het fout heb.
Zover ik begrepen had, was er een "kleine" kans op warmte onweer.
Maar dat was dus TE klein
Maar dat word vanacht wel goed gemaakt
Maar dat was dus TE klein
Maar dat word vanacht wel goed gemaakt
We gaan lekker duimen met zijn Allen
ik ga vannacht richting dijk Lelystad enkhuizen
zalig om weer eens goede berichten te horen, zeer lang geleden!
ik heb sinds 3 weken een auto ( opel corsa b 5 deurs ) en ik ga denk ik chasen met een maatje bij mij in de buurt.
of ik blijf gewoon lekker op het thuis front, ik zie wel hoe en wat later op de avond/nacht
weather without storms is no weather at all.
YEY!!!
qualitytime with myself, camera, car, music and ligtning!
Wij gaan ook richting jouw kant uit zie PB voor telefoonnummer
http://www.skystef.be/weersverwachting.htm
Update 03/09 om 1700 uur
Onweer
Nacht van zaterdag op zondag passeert er een Theta-W rug van een graad of 17. Daarin ligt ook een thermische vore vervat, die vanavond al over het uiterste westen ligt. Initieel inactief zou ze pas later op de avond beginnen te reactiveren op nadering en passage van een klein thermisch laag die een beetje koelere lucht in de hoogte met zich meebrengt. De passage ervan wordt ergens voorzien tijdens het eerste deel van de nacht en dat gebeurd via provincies Henegouwen en Oost-Vlaanderen zo verder naar Nederland. Dit systeempje zou ons land al tegen de vroege voormiddag hebben verlaten waarmee de diepste labiliteit ook uit het land zou moeten verdreven zijn. Vooral op het pad van de kern van de depressie en ten westen ervan wordt een flink klad neerslag voorzien, lokaal zelfs >20mm. Buientoppen kunnen doorstoten tot rond de 10 km hoogte zodat onweersverschijnselen vrij waarschijnlijk zijn. De parameters voor zwaar onweer even afgaan: SBCAPE scoort vannacht niet veel verder dan 500-1000 J/kg. De schering in snelheid ligt w.b. lagere hoogtes 0-3km rond de 20 kt, in de wat diepere lagen tot 6 km tegen de 30 kt. De schering in richting ligt vanavond - begin nacht over het westen tijdelijk rond de 100 m²/s², elders niet veel meer dan rond 50 m²/s². De index die de combi CAPE/heliciteit weergeeft blijft zodoende <1. Supercellen (met hozen) lijken dus vrij onwaarschijnlijk. Het type buien zal meercellig van aard zijn maar gezien de eerder beperkte CAPE zou het niet tot een echte MCS mogen komen. Ivens methode convectieve rukwinden komt niet verder dan 30-40 kt, criterium aldus niet weerhouden voor waarschuwing zware verschijnselen. De Fawbush-Miller methode voor grote hagel geeft maximaal 3 cm zonder afsmelting (vooral in de vooravond maar dan zijn er allicht nog geen actieve buien), met afsmelting (cfr zeer hoog vriesniveau >3500 m hoogte) hooguit rond de 1 cm. Gezien het vrij late tijdstip van actieve buien gaan we er vanuit dat de eventuele hagelbollen die zeer geïsoleerd kunnen optreden <2cm zullen blijven, criterium dus ook niet weerhouden bij de waarschuwingen voor zware verschijnselen. Concreet: de hoogste waarschuwingsgraad wordt hooguit code geel voor gewone onweersverschijnselen, waarbij de bliksemfotograaf, gezien de vrij hoge wolkenbasis tijdens de late avond of begin nacht, wel zijn ding zal kunnen doen. Zoals eerder gezegd vooral over het westen lijken de buien zeer actief tekeer zullen gaan, maar allicht komt toch gans het land aan de beurt om enkele (onweers)buien te zien passeren.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Vooral dat stukje over een MCS is interessant
gelukkig kom jij onze kant op want Erwintje krol verwacht niet echt veel voor het zuid westen (bij nos journaal om 8 uur )
en als jij komt moet het toch wel wat betekenen
Citaat van erik, zaterdag 3 september 2011, 20:24 uur Wordt druk op Neeltje Niet allemaal met dezelfde foto`s terugkomen he.....
Lol, je bent me net voor! Geeft Jeffrey een barbecue ofzo?!
| Gewijzigd: 3 september 2011, 20:26 uur, door Tyshane