bekijk het van de positieve kant, een eikel wordt een eik en dat is toch maar mooi zo'n beetje de meeste duurzame boom die we in Nederland hebben en die vaak hoge prijzen voor het hout oplevert. En een goede eik kan behoorlijk wat noodweer hebben.
Nou dat kaartje staat zo'n beetje haaks op de ervaringen van bewoners van het donkerste gebied, als er 1 stuk Nederland is wat de buien rechts, dan wel links laten liggen (meestal het laatste) is het wel de lijn van Breda naar het Noord-Noord Oosten. Is op zich wel ideaal, de mooist onweersfoto's maak je toch van een afstandje maar het probleem is dat ik al in geen jaren meer heb meegemaakt (althans in het donkerrode stuk) dat er tussen onweder en waarnemer geen joekels van regenbuien waren waardoor de kans op het zien , laats staan fotograferen van flitsen goed lukt.
Ik wil bij een beetje bui toch wel meer zien dat 1 mooie flits per 5 minuten.
Mijn voorspelling: er gaat wat komen, ik weet nog niet wat maar wat er komt is of ten westen van Roosendaal of ten oosten van Tilburg. Misschien een fantastische bui die vanuit Belgie op Breda en omgeving aan koerst, deze zal dan ter hoogte van Sint Job in het Goor (da's belgie) van koers veranderen dan wel opslitsen. | Gewijzigd: 3 september 2011, 12:07 uur, door jcroon
Nou dat kaartje staat zo'n beetje haaks op de ervaringen van bewoners van het donkerste gebied, als er 1 stuk Nederland is wat de buien rechts, dan wel links laten liggen (meestal het laatste) is het wel de lijn van Breda naar het Noord-Noord Oosten. Is op zich wel ideaal, de mooist onweersfoto's maak je toch van een afstandje maar het probleem is dat ik al in geen jaren meer heb meegemaakt (althans in het donkerrode stuk) dat er tussen onweder en waarnemer geen joekels van regenbuien waren waardoor de kans op het zien , laats staan fotograferen van flitsen goed lukt.
Ik wil bij een beetje bui toch wel meer zien dat 1 mooie flits per 5 minuten.
Mijn voorspelling: er gaat wat komen, ik weet nog niet wat maar wat er komt is of ten westen van Roosendaal of ten oosten van Tilburg. Misschien een fantastische bui die vanuit Belgie op Breda en omgeving aan koerst, deze zal dan ter hoogte van Sint Job in het Goor (da's belgie) van koers veranderen dan wel opslitsen.
Dat is bijzonder dan, wij hebben hier ook vaak opsplitsing of deactivering.
Wat betreft de positie is het wel richting het zuidoosten hiervandaan.
Dus tussen jou en mijn gebied in.
Maar het kan altijd, mooie kansen zoals het er nu uitziet.
duimen maar....
En deze temp lijkt hier (Maasmechelen) gehaad te zijn. Ontstaan nu overal cumuli. Ik heb hier gisteren iets over gelezen op KNMI dat er nog een inversie zit, maar 1 maal deze weg is de cummulusjes KUNNEN uitgroeien.
20:30 op de fiets naar Vlissingen
03:00 op de fiets naar Middelburg
Leuke timing haha
Qua timing niet slecht denk ik, gewoon op de terugweg over die prachtige Vlissingse boulevard, als het goed is zie je de flitsen in het zuiden aankomen rond 03:00 u!
NEERSLAG:
Alle modellen geven later vandaag nog een enkele bui. Kans is niet groot, maar zeer lokaal dus wel mogelijk. Vooral bij het thermische laag boven Frankrijk later vandaag buien, die later vanavond en vannacht het zuiden van het land kunnen bereiken. Het zwaartepunt trekt langs of over het westen noordwaarts. Morgen trekt de vore nu vrij snel noordoostwaarts. Hiermee wordt de kans op zware convectie, met de daarbij behorende verschijnselen kleiner boven ons land. Dat lijkt nu weggelegd te zijn voor Duitsland. Wel moet hierbij aangetekend worden dat timing van run tot run varieert. Voorzichtigheid voor het oosten is dus nog wel geboden. INDECS komt vannacht met waardes tussen de 70 en 90% voor het westen en noorden van het land. Voor morgen tussen 09.00 en 15.00 UTC zien we alleen in het oosten nog hoge (90%) kansen.
EDIT: K'zie nu enorme wolkentoppen vormen ten NW van mij! mooi gezicht
Plaatje:
| Gewijzigd: 3 september 2011, 14:28 uur, door gerard van den brink
Inderdaad. Ik heb liever een tijdje zomer en dan pas de onweer met afkoeling.