0401362 Brandweer Stadskanaal TS 01-2633
0401382 Brandweer Stadskanaal Blusploeg 2
0401384 Brandweer Stadskanaal Blusploeg 4
0401386 Brandweer Stadskanaal Blusploeg 6
0401389 Brandweer Stadskanaal Techniek
0401998 Brandweer Monitorcode
Gaat lekker te keer hier in GRONINGEN
Het is gewoon gematigd herfstweer, niets bijzonders.
Graag gedaan! Het was echt goed toeven buiten ja, prima tempje allen trok het rap dicht, dus uiteindelijk weinig zon gezien. Nu is het een stuk ruiger en eigenlijk is dat ook wel lekker voor een wandeling of juist een keer binnenblijfweer.
Er wordt jammer genoeg nog steeds windstoten uitgdrukt in een schaal van Beaufort, maar deze is allean geldig voor een gemiddelde windsnelheid over een periode van 10 minuten.De scheepvaartswaarschuwingen die wordt gegeven op de radio teletekst of andere weersites is geldig voor op zee op een afstand van 5 zeemijlen uit de kust.
Op dit moment geldt voor bijna alle Nederlanse kustdistricten een waarschuwing voor windkracht 8, dus valt het met de wind allemaal erg mee ook boven de Noordzee zelf.
Bij Noorwegen is een waarschuwing van kracht voor windkracht elf en ook daar draait de wind naar het NW-en.
Het water wordt over een lengte van meer dan 1000 km vanaf nu de Noordzee in geblazen en tegelijkertijd komt er dus ook nog de vloedgolf die het springtij veroorzaakt in onze kustgebieden langs.
Deze vloedgolf heeft ongeveer twee dagen nodig om ons te bereiken, vandaar dat het in Nederland pas twee dagen na nieuwe of volle maan springtij is.
Het is bijna een perfecte samenloop van de omstandigheden, die het hoge water van vanavond zullen veroorzaken.
Grote problemen die verwacht ik eerlijk gezegd niet, maar je moet wel de nodige voorzorgsmaatregelen nemen om nare verrassingen te voorkomen.
De waterstanden die vanavond worden verwacht, die komen gemiddeld om de twee jaar voor in Nederland. | Gewijzigd: 27 november 2011, 12:38 uur, door op bijna 53 graden NB
Kijk eens op de site van de Stormwaarschuwingsdienst deze is ook te vinden op de site van RWS, daar wordt een verwachting tot ongeveer 48 uur vooruit gemaakt.
Interessante updates, keep them coming
Ik denk dat er de komende uren niet veel spannende dingen gaan gebeuren, slechts hier en daar wat schade door de wind.
Bovendien ga ik straks naar een jubileumconcert van een zangkoor die 30 jaar bestaat en daar zit mijn vader ook bij.Ik voel mij aan mijn stand verplicht om daarbij te zijn, omdat mijn vader ook altijd naar mij komt kijken als ik een uitvoering heb.
Vanavond zien we wel hoe het allemaal zich verder gaat ontwikkelen, ik zou zeggen ga lekker van deze mooie dag genieten lekker uitwaaien en dat bij 13 graden en zon is niet verkeerd dacht ik zo.
De rest van de herfst verwacht ik het niet meer. Veel regen en wind, zeker 1 december verwacht ik veel neerslag, hopelijk geen ijzel... | Gewijzigd: 27 november 2011, 13:21 uur, door Harmos
Nu weer zo donker dat het licht weer zn werk moet doen zo donker is het vandaag...
Goh hier in het NW-en schijnt de zon, de zonneschijnmeter geeft bijna 50 minuten aan, wel is de temperatuur (koufront) iets gezakt (het is nu 12 graden) maar met windkracht 6 nog steeds prima buiten.
Zo zie je maar dat een ieder het weer anders beleeft, vorige week nog dagen dat we in een grijze wereld zaten en koud, met uitzondering van Limburg daar 13 graden met zonneschijn.
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Hier zo'n beetje het zelfde weerbeeld. Maar inderdaad weer eens wat anders als die mist enzo, dat hebben we ook wel weer gezien. Tis nu tenminste herfstig.
Zolang er zon is en je uit de wind zit is het goed te doen.
Jammer dat het nu weer dichttrekt met een beetje regen, maar op de satelliet is te zien dat de zon straks weer gaat schijnen, dus misschien straks nog eventjes buiten zitten
Ruim 14 graden hier | Gewijzigd: 27 november 2011, 13:53 uur, door Diem
Donderdag op vrijdag wellicht een stormachtige wind (8) vrij dicht in de buurt...
En zaterdag op zondag ook weer een aardig windveld in de buurt, ook maar eens even in de gaten houden...
| Gewijzigd: 27 november 2011, 14:11 uur, door Tyshane