A level 1 was issued for parts of the Netherlands, Germany, Denmark and the Baltics mainly for severe wind gusts and tornadoes.
A rather tricky weather pattern is expected to unfold over N Germany and other countries along the coastal areas of the S Baltic Sea as a strong shortwave trough races across this area. The degree of embedded convection in the cold front is quite uncertain but if convection develops, very strong LL shear, high values of SRH3 and strong deep layer shear may favour broken line segments and some embedded low-topped supercells with intense wind gusts and a distinct tornado threat. The WRF-ARW model with 4 km resolution shows such a scenario with strong linearly shaped convection but as the affected region is close to the northern boundary of the model domain, one should be very careful when interpreting the output. A level 1 is issued for this possible threat of severe wind gusts and tornadoes. This event should start in the late afternoon / evening hours over the Netherlands and will move across the area until Tuesday morning.
Herfst kan mooi zijn, als de zon schijnt. Maar dat is met alle seizoenen zo.
Temperatuur:
Neerslag:
Bewolking:
| Gewijzigd: 10 oktober 2011, 12:21 uur, door Tyshane
Gisterenochtend 06.30 u - 1,1 graden op 1,5 meter hoogte.
En vanmorgen zelfde tiet + 16,1 graden
Ja merkte het gister duidelijk hier in Haarlem rond uurtje of 19:00u was het rond 11c rond 21:30 16,1c.
Ik weet niet waar het zo net vandaan kwam, maar het rommelde zowaar even in Eindhoven.
1 diepe mooie rommel in de verte, geen flits.
Wel een klein buitje aan de gang, maar meer ook niet.
Leukleuk!
Ik zit me echt nu al te verheugen op een paar mooie herfststormpjes Lekkere stevige wind met goeie plenzen water allicht...
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Mee eens, de herfst is een heerlijk tussenseizoen, langzaam de zomer achter je laten en in de verte de winter zien, maar ondertussen genieten van de herfst; een zeer sfeervol en prachtig seizoen, met name de mooie maand oktober...
Hahaha Ik zal maar niet zeggen wat ik nu denk Maar het verheerlijkt de herfst zeker niet
Ben ik ook met je eens Tyshane, maar de winter mag van mij november al losbarsten, zo'n saaie maand
Dan zijn toch alle herfstkleuren er al uit en dan begint bij alle winterliefhebbers het steeds meer te kriebelen als de eerste
hagel/ natte sneeuw buien vallen.
Ik hou eigenlijk van alle seizoenen, vooral winter en de zomer, zomer voor het onweer winter voor de sneeuw
Dan zijn toch alle herfstkleuren er al uit en dan begint bij alle winterliefhebbers het steeds meer te kriebelen als de eerste
hagel/ natte sneeuw buien vallen.
Ik hou eigenlijk van alle seizoenen, vooral winter en de zomer, zomer voor het onweer winter voor de sneeuw
Ja inderdaad, vind ook alle seizoenen wel mooi en alle maanden, maar die maand november kan me gestolen worden. Alles kaal, grijs grauw weer en meestal net geen echte winter. Maar een nazomer zit er dan ook echt niet meer in, lol.
Juist dat bedoel ik
November is niet voor niets de natste, somberste (minste zonuren) van het jaar (volgens mij)