Check hier het hele verslag: http://weerinassen.nl/storm-chasing/315-Do...boven-Zuidlaren
:)
Zo te zien was het bij jullie goed prijs
Wel wil ik even verbeteren dat dit in mijn ogen geen downburst lijkt.
Gewoon zware windstoten, maar nog geen "extreme toestanden" zoals deze bij downbursts voorkomen.
Ik zie vaker dat de term downburst verkeerd word begrepen omdat mensen denken dat bv. hevige neerslag evt. met windstoten als downburst word gezien.
Downburst richten meestal grote schade aan en gaan gepaard met extreme windverschijnselen.
Zo te zien was het bij jullie goed prijs
Wel wil ik even verbeteren dat dit in mijn ogen geen downburst lijkt.
Gewoon zware windstoten, maar nog geen "extreme toestanden" zoals deze bij downbursts voorkomen.
Ik zie vaker dat de term downburst verkeerd word begrepen omdat mensen denken dat bv. hevige neerslag evt. met windstoten als downburst word gezien.
Downburst richten meestal grote schade aan en gaan gepaard met extreme windverschijnselen.
Hey Piet, dankjewel! ging idd, even goed tekeer hier
had er gisteravond ook nog even naar gekeken, inderdaad. Uiteindelijk was mijn conclusie ook dat het niet ging om een downburst, maar gewoon flinke windstoten met striemende regen. Had de titels van o.a het filmpje en die van het verslag al even aangepast voor valwinden. Maar goed dat je het zelf ook even zegt!
Dankje!