Vandaag een dag met slechts een minime kans op onweer, wel werd er een level 2 waarschuwing uitgegeven door Estofex. Heel lang leek alsof de dag gewoon droog ging verlopen zonder al te veel bijzonders.
In het begin van de avond trok een intensieve regenbui richting het midden van het land, waar er ook even onweer in zat. Het gerommel was best goed te horen. Vreemd genoeg geen ontladingen te zien op buienradar, maar een spectaculaire bui was het zeker.
De bui ging vooraf aan een arcus, waarna deze gevold werd door flinke neerslag, en later, toen de regen wegtrok werd er zelfs een mogelijke wallcloud zichtbaar. Oordelen jullie zelf!
Hier eerst een aantal foto's van de arcus:
Na een kwartiertje ging ik weer naar buiten om de regenmeter te legen, zag ik ineens dit achter de bomen:
Toen ik dit zag ben ik naar de straat gefietst en heb daar de volgende foto's gemaakt:
2 minuten later zag het er zo uit, er is nu ook een vermoedelijke tailcloud zichtbaar:
Hierbij moet ik vertellen dat het geheel zeer langzaam roteerde. Ik moest echt goed kijken of het wel zo was. Na ongeveer 5 minuten zakte het in elkaar doordat de neerslag in de stijgstroom werd getrokken.
Groeten Wilfred
De bui ging vooraf aan een arcus, waarna deze gevold werd door flinke neerslag, en later, toen de regen wegtrok werd er zelfs een mogelijke wallcloud zichtbaar. Oordelen jullie zelf!
Groeten Wilfred
Oordeel is zeer gunstig Wilfred
Super gedaan man!