Op een Franse camping in het dorpje Trept is een Belg lichtgewond geraakt toen een zwakke tornado het vakantieterrein trof. De storm deed zich voor omstreeks 18 uur boven de camping Les trois Lacs du soleil, waar 550 toeristen verblijven. Een 36-jarige Nederlandse vrouw kwam er minder fortuinlijk van af: zij liet het leven toen een boom op haar tent viel. Het tweejarige zoontje van het slachtoffer is per helikopter naar het ziekenhuis in Lyon gebracht.
Bron: Het nieuwsblad | Gewijzigd: 25 augustus 2011, 08:30 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Klopt,als ik t kopje lees verwacht ik een verhaal over een gewonde Belg.
en geen,tot mijn spijt overleden vrouw.........
Arm knulletje heeft geen moeder meer | Gewijzigd: 25 augustus 2011, 10:08 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Ah staat ook in bericht, lees er weer eens overheen. | Gewijzigd: 25 augustus 2011, 12:43 uur, door wappy
Een Nederlandse vrouw is gistermiddag op een camping in het Oost-Franse Trept om het leven gekomen. Zij kwam onder een boom terecht die door een windhoos omwaaide. Haar 2-jarige zoon raakte zwaargewond. Zes anderen, vijf Nederlanders en een Belg, liepen lichte verwondingen op. Dat heeft de Franse krant Le Figaro vandaag gemeld.
Onder de gewonden bevinden zich de partner van de Nederlandse vrouw en hun drie kinderen, zo meldt alarmcentrale Eurocross. Hun 2-jarige zoontje raakte zwaargewond. Alle gewonde gezinsleden zijn opgenomen in het ziekenhuis maar bevinden zich buiten levensgevaar. De windhoos trof de camping, Les trois lacs du soleil waar 550 mensen verbleven, tijdens een kort, maar hevig onweer. Een van de toeristen zei dat het plotseling donker werd. Talrijke bomen vielen om en beschadigden tenten en caravans. Het gemeentebestuur en het Rode Kruis hebben kampeerders wier onderkomen beschadigd was, in gebouwen van de gemeente ondergebracht.
'Het werd aardedonker en ineens begon het heel hard te hagelen, regenen en te waaien', aldus de eigenaar van de camping. Eurocross heeft hulpverleners naar Frankrijk gestuurd om de gewonden zo snel mogelijk te repatriëren. De alarmcentrale zegt geen meldingen te hebben ontvangen van andere getroffenen.
Bron: AD | Gewijzigd: 22 februari 2017, 12:17 uur, door Joyce.s